26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:
    Bijdrager
    Marc84

Airport Express kan niet gevonden worden

Sinds 2 dagen kan mijn Macbook Pro mijn Airport Express (bijna) niet vinden. Als ik een connectie maak, valt deze binnen 1 minuut uit. Ik heb vervolgens de Airport Express verwijderd. Nu kan de Airport Utility hem ook slechts sporadisch vinden. Alles heb ik geprobeerd o.a. resetten, firmware downgraden, kanaal wijzigen. Wie o wie kan mij helpen?

Bijdrager
    yoerio

hoe oud is die?

Bijdrager
    Marc84

2 maanden ofzo den ik.

Bijdrager
    yoerio

maak je gebruik van een draadloos netwerk het zou namelijk kunnen dat hij gewoon een slecht bereik heeft

Bijdrager
    Marc84

Ja, maar het heeft 2 maanden goed gewerkt.

Bijdrager
    stavos

Dus is er recent iets veranderd.. Hoeft niet bij jou te zijn, een buurman kan ook een draadloos signaal veranderd hebben en jou nu daarmee storen. Kijk eens welke kanalen er in jouw omgeving allemaal gebruikt worden en welk kanaal je zelf gebruikt. Het scannen van draadloze signalen kun je met iStumbler doen.

Bijdrager
    Marc84

Heb ik gedaan, ik ben de enige die op het kanaal zit. Bovendien is de Airport Express gereset en kan de Utility hem niet eens vinden.

Bijdrager
    stavos

Je kunt de enige zijn op dat kanaal, maar dat wil niet zeggen dat de buren niet kunnen storen.

Dit plaatje laat zien welke kanalen overlappen met elkaar en dus elkaar kunnen storen.

Geblokkeerd
    Anoniem

@ Stavos:
    Geniaal plaatje man! Bedankt!

*right click*
    *Save to downloads*

Bijdrager
    Marc84

Handig plaatje inderdaad, maar hoe weet ik welk kanaal de Airport Express gebruikt als de Utility hem niet kan vinden?

Bijdrager
    Hansi2124

Dan zal je hem moeten resetten en opnieuw instellen. Met een vast kanaal!

Bijdrager
    Marc84

Ik heb al tig keer gereset. Utility kan de Airport Express bijna niet vinden en voor ik er aan toe kom om een kanaal te kiezen, is de Airport al weer weggevallen.

Bijdrager
    Hansi2124

Dan zou je kunnen denken aan een defecte AE. Terug naar de winkel dan. Misschien kunnen ze het daar nog uittesten en krijg je uiteindelijk een nieuwe.

Bijdrager
    Marc84

Klopt, dat kan. Echter als ik Google op het probleem zijn er veel meer mensen die dit hebben. Ik kan alleen geen oplossing vinden.

Bijdrager
    Hansi2124

Dat er meer mensen dit probleem hebben, geeft toch niet? Oplossing voor jou in dit geval is denk ik terug naar de winkel….

Bijdrager
    Marc84

Ik zal morgen wel even bij iemand proberen of het daar wel werkt.

Bijdrager
    Marc84

OK ik heb nog iets gevonden. Misschien dat dit iets is. Wanneer ik de Airport Express via ethernet direct met mijn laptop verbindt is het lampje oranje. Na verloop van tijd wordt ie groen, vervolgens valt ie weg en wordt ie weer oranje, etc.

In het menu systeemvoorkeuren -> netwerk, staat er bij Ethernet: Onbekend IP-adres. Wanneer de Airport uitvalt staat er: Geen verbinding.

Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee, want wat je doet is flauwekul.

De Airport Express is NIET gemaakt om bedraad op computers aan te sluiten. De LAN poort van een AExpress is alleen bedoeld voor een verbinding met een router, of met een ander netwerk. De LAN poort verwacht (af-fabriek) dat hij via DHCP een IP adres krijgt van een server op deze poort. Jouw laptop geeft de AExpress geen IP adres (tenzij je een DHCP server aanzet) en dus is het lampje amber.

Bijdrager
    Marc84

OK ik las ergens:
    If you […] cannot connect by wireless or by temporarily connecting an ethernet cable from your computer to the Express, you likely have a defective AirPort Express.

Dus ik dacht: laat ik het met de ethernet kabel proberen.

Bijdrager
    sannepanne

Een bagger-ding:

KLIK

Bijdrager
    sannepanne
    Geblokkeerd
    Anoniem

Constructieve bijdrage Sanne. Het heeft ook helemaal niets te maken met dit topic.

Bijdrager
    lexvo

Waarschijnlijk overbodig, maar heb je de Airport Express al een keer ‘volledig’ gereset? Volledig reset door:
    1) AE uit stopcontact
    2) resetbutton indrukken
    3) met de resetbutton nog steeds ingedrukt de AE in stopcontact doen
    4) wacht tot statuslampje even brand (groen geloof ik)
    5) nu pas resetknop loslaten
    6) resetknop opnieuw indrukken voor 10 seconden

Met deze procedure heb ik al twee keer mijn onwillige AE weer op het goede spoor gekregen:)

Bijdrager
    Marc84

Dat heb ik ook al heel vaak geprobeerd.

Maar sinds vandaag werkt het plotseling weer. Ik heb niets veranderd, maar hij doet het in ieder geval weer.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    Marc84

OK, iets te vroeg gejuigd. Hij heeft het een uurtje gedaan. Totdat ik daadwerkelijk verbinding via het netwerk van de Airport Express wilde maken, toen klapte hij er weer uit. Zelfde probleem weer.

Geblokkeerd
    SusanUSA

Onzinnige reactie verwijderd door moderator

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.