8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    andre-nl

Airport Express kan als "client" werken ?.

Hoi allemaal,

Even een vraag ik wil graag vanaf mijn iMac (draadloos) met itunes muziek streamen naar mijn versterker
    maar deze staat aan de andere kan van de kamer (tja zal ook eens niet he :sarcastic:)
    Nu heb ik een Airport extreme als wifi accespoint, kan ik daarop een Airport express als client laten aanmelden ?.
    en zo muziek via Wifi streamen naar de airport en dan naar de express ?.
    (wat wel jammer is dat de express eigenlijk 50cm van de versterker staat en de airport eigenlijk een draadloze verbinding is van 50cm).

Of zijn er andere oplossingen die ook goed werken en perfect met Itunes werken ?.

mvg
    Andre

Bijdrager
    Gastje01

Ja hoor, dat werkt gewoon. Je kunt bij het instellen van je Airport Express aangeven *verbind met netwerk*, waarbij je daarna je bestaande netwerk aangeeft. WPS zou ook een oplossing zijn (bestaande netwerk uitbreiden) maar ik heb hier zelf negatieve ervaringen mee qua snelheid. Als je geen klachten hebt mbt het bereik zou ik dit ook vooral niet doen. De voorgestelde optie gaat hier al best lang goed.

Bijdrager
    andre-nl

hoi Gastje,

tnx voor de info, ik denk dat ik maar ff langs de macstore moet dan:)

mvg
    Andre

Bijdrager
    Gastje01

Indien je versterker over een optische ingang beschikt, zou ik de verbinding tussen je AE en versterker optisch laten verlopen. Je versterker heeft waarschijnlijk een betere DAC aan boord dan de AE.

Bijdrager
    michelvdb

Wanneer een draadloos netwerk uit meerdere hosts bestaat is WDS niet aan te raden. Het vertraagt het netwerkverkeer meer dan je lief is. Elk station luistert naar elke host en naar elk station, de ‘snelheid’ wordt gemakkelijk meer dan gehalveerd.

Bijdrager
    iDuck

WDS is ouderwets en niet eens een standaard. Bij de huidige Airport-modellen (.n) hoef je WDS ook niet te gebruiken, gewoon de optie ‘breid netwerk uit’ kiezen.

Moderator
    unSOUND
    iDuck op 04 september 2010

WDS is ouderwets en niet eens een standaard.

Gewoon de optie ‘breid netwerk uit’ kiezen.
    En nu mag jij 3 keer raden welke techniek vervolgens wordt gebruikt om het netwerk uit te breiden…

Bijdrager
    mark-a-mac

Als je Extreme en je Express heel dicht bij elkaar staan kun je volgens mij ook een UTP-kabeltje ertussen knopen. Dan belast je je draadloze netwerk niet teveel. Je moet dan wel AirTunes over Ethernet aanzetten.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.