5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    hansiedejong

Airport Express: is dit mogelijk?

Hallo,

Mijn kamer is dus op zolder en het probleem is dat de huidige Thomson router, die beneden (2 verdiepingen lager) in de meterkast staat, gewoon heel slecht bereik heeft i.c.m. al mijn 3 Apple apparaten: de MBP maakt verbinding, maar dat is echt heel langzaam en het bereik is heel slecht (vaak 2 van de 4 streepjes in het waaiertje in de menubalk, het internet is heel sloom). Mijn iPhone en iPad maken boven helemaal geen verbinding.

Nu heb ik onder mijn bureau een ethernetaansluiting. Ik kan daar dus zo’n LAN kabel indoen. Als ik dat doe, en ik steek hem in mijn MBP heb ik wel internetverbinding, maar ik wil gewoon draadloos.

Gaat de Wi-Fi werken als ik de Airport Express onder mijn bureau in het stopcontact te steken, en dan die LAN kabel die daarnaast zit in de AE te doen? Ben dan van plan er namelijk eentje te kopen, heb ik eindelijk een stabiele internetverbinding op zolder….

Bijdrager
    Vinhelper

Ja, dat kan, als je de AirPort Express met het kabeltje verbind wat op je zolder binnenkomt.

Die kabel zit vrijwel zeker op de router aangesloten, dus creëer je dan met de EA een ‘roaming network’ zoals dat officieel heet.

Ik ga even een topic voor je zoeken met de uitleg daarvan.:wink:

Bijdrager
    Vinhelper

En: Klik!

Een heel verhaal, je kan het lezen of doorscrollen, maar voor jou is het 1 na laatste blokje tekst van toepassing, namelijk over het roaming network.

En in het kort:

roaming network: modem<——sowieso bedraad—–>Airport Extreme (of andere router met minimaal 1 poort naast de WAN-poort<————bedraad———>AirPort Express<———————–draadloos——————————>Macs/apparaten.

In bovenstaand voorbeeld is alles al aanwezig bij jou, behalve de AirPort Express.

Ik hoop dat je daarna voldoende weet erover, zoniet, stel gerust nog meer vragen!:smile:

Bijdrager
    MacMartino

Zeker gaat dat werken! Je krijgt dan een extra netwerk met de airport express, je logt dan in op het Airport express netwerk (eigen netwerk) of je gebruikt het als verlenging van je bestaande netwerk. Staat in de handleiding uitgelegd.

Je kunt uiteraard ook je muziek dan met je ipad iphone streamen naar je airport expres,
    al staat die dan wel op zolder ;(

Bijdrager
    Vinhelper

Dan heb je ook meteen een draadloos versterkersysteem, dus je hoeft geen losse audiokabel meer aan te sluiten.

Mits je een audiosysteem daar hebt natuurlijk.:smile:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.