5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    rvgaalen

Airport Express ipv Airport kaart in iMac G3

Is het mogelijk om via ethernet kabel een oude G3 in een draadloos netwerk te plaatsen? De oude airport kaarten zijn niet of nauwelijks te krijgen en met een Express kan ik ook een printer in het netwerk hangen.
    Mijn bedoeling is om met de G3 vanaf zolder op het draadloos netwerk te komen, wat ik al heb (beneden een iMac mét airport kaart, verder een Windows laptop en een PDA met wifi). Het bestaande netwerk bestaat uit een kabelmodem in de meterkast verbonden met een airport express.
    Kan de ene AE praten met de andere AE en de iMac’s met elkaar?

Bijdrager
    Tomaat

Ja

Bijdrager
    Oppie

Ja het kan als je ‘m instelt voor ‘wireless distribution’, wat in jouw geval zal gelden.

Als je hier leest vind je oa dit:

Question: Since AirPort Express only has one Ethernet port, does it act as a LAN port, WAN port, or both?
    Answer: Depending on how you have it set up, the Ethernet port can function as a LAN port (defined as either simple bridging or sharing your Internet connection via network address translation) or a WAN port (connecting to your broadband Internet service provider or upstream router). However, it never acts as both simultaneously in the way that the original AirPort Base Station (Graphite) can. When the AirPort Express is using network address translation, the Ethernet port acts as a WAN port. When it is set up as a WDS remote station, it can act as a LAN port. Assuming that your Internet service provider only gives you one IP address (the most common scenario for homes), this means that AirPort Express can only accommodate wired clients when acting as a WDS remote base station or bridge. Therefore, if you need to support wired clients and only want to get one base station (or router, as it’s the routing capacity of AirPort Express that is relevant here), you should get the AirPort Extreme Base Station instead.

Bijdrager
    macpro

Alleen schreef HS-L laatst dat bij gebruik van WDS je draadloze netwerk behoorlijk traag wordt.
    Dus kijk ook eens naar een echte draadloze bridge als alternatief.
    Bijvoorbeeld de LinkSys WET54.

Bijdrager
    rvgaalen

Duidelijk.

Ik ga met WDS aan de slag en zal nog doorgeven of het ook hier traag wordt.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.