10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    just

Airport Express instellen wie wil ons helpen??

Sinds vorige week zijn wij overgestapt naar Ziggo. We hebben nu een Ubee modem, een router van Sitecom en een airport express. De airport express gebruiken wij alleen om muziek te streamen. Met onze oude modem/router lukte het instellen, maar helaas nu niet. We hebben de airport nu met een kabel verbonden met de router en als brugmodus ingeschakeld. Het lampje van de airport brandt wel groen maar in Itunes en in het installatieprogramma van de airport is de airport niet te vinden. Wie wil ons helpen dit probleem op te lossen?

Bijdrager
    henkmeid

Ik zou de Airport resetten, dus met het resetknopje. En een compleet nieuwe installatie doen. En dan zonder de Sitecom router, deze heb je helemaal niet nodig. Gewoon het modem direct op de airport aansluiten en deze als router laten fungeren, werkt als een trein.

Inactief
    Anoniem

Of hij de Sitecom niet nodig heeft is nog maar de vraag. Als je een bedraad netwerk hebt, wil je die kabels toch ergens in een router kunnen steken…

Bijdrager
    bouncer

Sitecom gewoon weglaten.
    AE als volgt configureren m.b.v. Airport Configuratie App

1. Airport (draadloos):
    – radio-modus is: 802.11n (of n met 802.11b/g-compatibel afhankelijk van andere apparaten in het netwerk)

2. Internet

Tab Internetverbinding:
    – verbind via ethernet
    – ethernet -WAN: automatisch
    – verbindsdeling: deel een publiek IP-adres

Tab TCP/IP:
    – Configureer IPv4: via DHCP
    – IP-adres, subnetmaskeer en routeradres krijg je van Ziggo
    – DNS-server(s): 208.67.222.222. en 208.67.220.220

Tab DHCP:
    – DHCP-beginadres: 10.0.100.1
    – DHCP-eindadres: 10.0.100.50

Tab NAT:
    – Schakel NAT-PMP in aangevinkt

3. Geavanceerd (IPv6)
    – IPv6-modus: alleen link-local

Evt.: Na instellingen op je AE het Ziggo-modem resetten (halve minuut de stekker eruit).

Daarna Airport configureren op je Mac in Netwerkvoorkeuren.

Bijdrager
    just

Als we de airport express rechtstreeks op het modem aansluiten dan geeft ie aan dat de ethernetkabel niet is aangesloten. Dus dat werkt ook niet. Als we de router er wel tussen laten dan kunnen we de airport wel draadloos aansluiten, maar dan zien we de airport niet terwijl het groene lampje wel brandt.

Bijdrager
    JBStudio

Airport resetten – aansluiten met ethernet kabel op Ubee – Stekker eruit van Ubee Modem – 1 minuut wachten – Stekker erin – 5 minuten wachten, totdat alles weer brandt – Airport configureren volgens instructie Bouncer – Klaar.

Bijdrager
    Mac-Essie

Ik heb hetzelfde probleem, exact hetzelfde. Ik kan mijn airport niet met ethernet aan mijn AE hangen, want dan heeft mijn sitecom geen connectie meer en heb ik geen netwerk, geen ethernet en geen draadloos?

Ik zit dus nog steeds met het probleem. Is het bij jullie inmiddels opgelost?

Bijdrager
    bouncer

@Mac-Essie: Waar heb je je sitecom voor nodig. Definieer je draadloze netwerk op je AE, hang je AE aan de Ubee-modem en volg dan bovengenoemde stappen.

Bijdrager
    Mac-Essie

Beste Ubee,

ik heb de sitecom nodig omdat er nog meer ethernet kabels inzitten voor niet-draadloze apparatuur. Die kunnen niet in de modem, want dat ding heeft maar 1 poort ervoor. Dus sitecom eruit, betekent stilstand bij andere apparaten.

Nu heb ik airport express aan mijn modem gehangen, maar dan kan ik hem niet configureren, want dan heb ik en geen draadloos netwerk en geen poort om hem via ethernet te verbinden. Dus hoe doe ik dat dan? AE laat geen draadloos netwerk zien om aan te hangen.

Bijdrager
    bouncer

Sitecom via ethernetkabel aan modem. AE via ethernetkabel aan Sitecom.

Je moet op je Sitecom het draadloze gedeelte uitzetten.

Vervolgens configureer je je AE. Daarop definieer je een draadloos netwerk. Je moet de AE op brugmodus zetten en IPv4 op DHCP.

Succes.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.