9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    sam-105

Airport Express instellen om ethernet apparaat draadloos te maken

beste,

ik heb een xilica xp-3060 digitale audio processor. deze is met een progamma op de mac aan te sturen over ethernet. je stelt een ip aders in op het apparaat en in het progamma zeg je welk adres dit is en met een rechtstreekse ethernet verbinding tussen macbook en de processor werkt het meteen.

nu wil ik de processor aansluiten op de airport express (vorige generatie) en vervolgens draadloos verbinding maken met de processor, volgend de manual van de processor is dit mogelijk, het enige wat word gezegd is dat ieder apparaat een uniek ip aders moet hebben.

is dit mogelijk met de airport express of moet ik een andere router gebruiken? en als dit mogelijk is hoe moet ik de airport express dan instellen?

ik wil de airport een draadloos wifi aan laten maken en de processor via ethernet met de airport verbinden en uiteindelijk met mijn macbook draadloos verbinding willen maken met de processor.

hopelijk heb ik mijn vraag duidelijk geformuleerd, ik hoop dat iemand mij kan helpen

groetjes sam

Bijdrager
    TheBigZ

Een AirPort Express (de huidige versie) heeft een WAN ingang en een LAN uitgang.
    De WAN ingang sluit je met een ethernetkabel aan op je modem/router.
    De LAN ingang sluit je met een ethernetkabel aan op je DAP apparaat.
    De AirPort Express kun je een Wifi netwerk laten aanmaken.
    Met je MacBook kun je vervolgens draadloos bij het DAP apparaat.

Bijdrager
    SunKeeper

Als het audio-apparaat geen computer-naar-computer-netwerk vereist, dan kan dat.

Als je met de vorige generatie AE de tweede generatie bedoelt, (derde generatie met losse voedingskabel heeft meerdere Ethernet-poorten) kun je die gewoon instellen op ”Verbind met draadloos netwerk”.

Vervolgens kies je je netwerk van je hoofdrouter en voer het wachtwoord in. Klaar. Je hebt dan een soort draadloze Ethernet-poort via je AE. Kabeltje vanuit de poort naar het audio-apparaat.

Eventueel is de AE nog te gebruiken als Airplay-bestemming, hang een versterker aan de jack-poort. Of een printer aan de USB-poort.

Bijdrager
    mtooster

Het is een beetje afhankelijk van het volgende:
    Wil je een nieuw WiFi netwerk maken, of wil je alles op je bestaande WiFi netwerk hebben?

Als je al een WiFi netwerk in huis hebt zou ik alles daaraan verbinden. Bij een afzonderlijk WiFi netwerk van de Airport Express raak je je internetverbinding op je macbook kwijt zodra je met dat aparte wifi netwerk van de processor verbind.

Bij bestaand WiFi netwerk: wat @SunKeeper zegt!

Bijdrager
    sam-105

ik wil een nieuw netwerk aanmaken met de ae, en heb de tweede gen volgensmij met b/g/n. ik heb gelezen dat je de poort voor zowel wan als lan kunt gebruiken, deze wil ik dus als lan gebruiken en dit dan draadloos maken, voor de duidelijkheid, dit is geen dap spul..

Bijdrager
    sam-105

of bedoel je met dap digital audio processor? dan is het goed haha

Bijdrager
    SunKeeper
    sam-105 op 22 januari 2015

ik wil een nieuw netwerk aanmaken met de ae

sam-105 op 22 januari 2015

ik heb gelezen dat je de poort voor zowel wan als lan kunt gebruiken, deze wil ik dus als lan gebruiken en dit dan draadloos maken, voor de duidelijkheid, dit is geen dap spul..

Wanneer je de poort als LAN wilt gebruiken is dat dus voor het aansluiten binnen je bestaande netwerk. Echter spreek je dat in je eerste zin weer tegen. Wat wordt het?:-D

Bijdrager
    sam-105

ik wi een nieuw netwerk maken, en de poort als lan poort gebruiken omdat wanneer het een wan poort is ik (tot nu toe) geen verbinding kan maken met het de processor, volgensmij kan deze alleen op een lan poort aangesloten worden omdat het geen internet signaal uit stuurt als ik het goed heb. het is een apparaat dat ik aan het netwerk wil toevoegen wat ik op zet met de ae.

Bijdrager
    sam-105

waarschijnlijk moet ik dan een tweede router gebruiken, hiermee zet ik dan een netwerk op waar aan ik vervolgens de ae toe voeg en de poort als lan poort gebruik zoals je eerder zij. dit heb ik liever niet omdat ik dan twee apparaten moet gebruiken. een router met zowel een wan als een lan aansluiting zou ws wel werken maar dan heb ik geen airplay, om die reden wil ik de ae gebruiken

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.