6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dekker

Airport Express instellen in client mode

situatie;
    mijn imac krijgt internet via een wireless linksys router… gaat prima.
    Ik heb nog een airport express die ik in wil stellen in de ” client mode” puur en alleen voor airtunes en draadloos printen dus. hij hoeft dus geen bestaand netwerk uit te breiden; geen WDS.

heb al met allerlei instellingen van het hulpprogramma lopen klooien en het hele internet afgestruind naar info, ik weet nu dat het kan, maar nog niet helemaal hoe!

iemand?

Bijdrager
    appelonia

Volgens mij moet je in het eerste scherm van de Airport utility bij de optie ‘Draadloze modus’ kiezen voor ‘Verbind met bestaand draadloos netwerk’. In het vakje daaronder kun je dan als het goed is je bestaande ssid selekteren.

Bijdrager
    Rolf

Zit al dagen te klooien met die k….. AE. Wat een configuratieDRAMA is dat. Vorig jaar ook gedaan, en na een week ‘opeens’ werkend gekregen. Maar nu dus weer op dag 3.

Heb vorige week mijn AppleTV neergezet. Dat was gepiept voor ik er erg in had. Wat een verschil !!

Maar goed, morgen weer een dag. Misschien krijg ik dat klotedinge met Pasen werkend.

Bijdrager
    dekker
    ”appelonia”

Volgens mij moet je in het eerste scherm van de Airport utility bij de optie ‘Draadloze modus’ kiezen voor ‘Verbind met bestaand draadloos netwerk’. In het vakje daaronder kun je dan als het goed is je bestaande ssid selekteren.

maar ik wil niet dat ‘ie verbind met een bestaand draadloos netwerk. bovendien KAN dat niet eens, want om de AE in te stellen moet hij verbinding hebben met het internet, kabeltje uit de linksys halen dus, en in de AE prikken. = geen draadloos netwerk meer om op uit te breiden.

het laatste wat ik heb gedaan is z’n hele draadloze functie uitgeschakeld en alleen airtunes ingeschakeld gehouden. maar nu lullen de AE en iTunes ook niet met elkaar.

Bijdrager
    appelonia

Je hoeft geen verbinding te hebben met internet om je Airport Express te configureren. Als jij zegt dat je hem in client-mode wil hebben dan wil je WEL verbinden met een bestaand draadloos netwerk.

Om je AE te configureren kun je hem het beste naar de fabrieksinstellingen terugzetten en hem vervolgens met een netwerkkabel aan een pc of mac hangen. Vervolgens kun je hem instellen, rebooten, kabeltje los en dan moet ie het doen.

Bijdrager
    dekker

ja je hebt gelijk.. heb het nu ook draaiende.
    was in de veronderstelling dat ik hem niet aan een netwerk moest koppelen.
    anyway, hij is nu gekoppeld aan mn linksys en alles werkt prachtig moet ik zeggen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.