4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    TinMachine

Airport Express instellen als access point lukt niet

Dag allemaal,

Ik heb een Airport Express eerste generatie. Deze wil ik graag instellen als access point, met als doelstelling mijn draadloze netwerk uit te breiden. Dat lukt me echter niet: als ik mijn Airport Express heb ingesteld is voor mij in het AirPort-configuratieprogramma mijn router (een Time Capsule) niet meer zichtbaar. Ik zie wel mijn Airport Express weergegeven, ik kan daar ook aansluiting mee krijgen, maar zonder verbinding met internet (symbooltje rechtsboven is wifitekentje met een uitroepteken erin).

De situatie is bij mij:
    Modem Ziggo (op bridge-modus)–Time Capsule als router ingesteld—bedraad netwerk (cat 5e UTP) naar locatie voor Airport Express.
    Ik heb de Airport Express ingesteld met:
    – routermodus uitgeschakeld (brugmodus)
    – netwerkmodus: maak draadloos netwerk aan
    – naam netwerk: exact hetzelfde als netwerk dat mijn router (Time Machine) uitzendt
    – draadloze beveiliging: eveneens exact hetzelfde wachtwoord als netwerk vanuit mij Time Machine
    – overige instellingen heb ik hieronder weergegeven in drie weergegeven schermafdrukken; de eerste is van mijn Airport Express en de tweede en derde van mijn Time Machine.

Ik ben een beginnertje, dus ik hoop dat ik a/geen al te domme vraag stel en b/het goed is dat ik even een adres heb verborgen in een Time Capsule-schermafdruk omdat ik niet weet in hoeverre dat uniek is.

Een heel verhaal en ik hoop dat iemand bereid is me te helpen om mijn netwerkje uit te breiden. Dank alvast!

Bijdrager
    gipsman

“Maak draadloos netwerk aan” (create wireless network) moet zijn “verbind met draadloos netwerk” (“join wireless network”), gok ik. Sorry, systeem staat in Engels hier, ik hoop dat het in het Nederlands klopt.

Bijdrager
    fred44nl

als een Airport bedraad is aangesloten moet je kiezen voor “Maak nieuw netwerk aan” en NIET “Breidt bestaand netwerk uit”.
    ook moet de Airport in bridge-mode gezet worden.

Bijdrager
    TinMachine

Het werkt! Dank je wel voor de tips!(y)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.