13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    RamonV

Airport express instellen

beste omt’ers,

ik heb gisteren een airport express gekocht, nou is het de bedoeling dat hij het signaal van de router versterkt maar dan via kabel. nu is mij het meeste gelukt, het enige waar ik mee zit is dat het wachtwoord van de ae wpa is en die van onze router wep. mijn windows pc snapt hier helemaal niks van en daarom wil ik hem graag als wep instellen, alleen als ik dit probeer zegt hij dat het wachtwoord 13 tekens moet zijn.

iemand enig idee?

Bijdrager
    lekiam97

De simpelste oplossing is om een wachtwoord te maken van 13 tekens wanneer je dat gevraagd wordt.

Bijdrager
    RamonV

probleem is dat wachtwoord moet hetzelfde wachtwoord zijn als die van de router, en die is geen 13 tekens.

Bijdrager
    lekiam97

Dan verander je het wachtwoord van de router in hetzelfde wachtwoord met 13 tekens

Bijdrager
    RamonV

daar is het wachtwoord van kwijt -_-

Bijdrager
    Beech

Tja….. . Of heb je de doos nog, of kijk achter op de router, of heb je het veranderd, ….Dan zijn we denk ik uitgepraat:grin:

Bijdrager
    RamonV

zijn er geen andere opties dan?

Bijdrager
    vraptor

Oude router resetten zodat deze weer in de fabrieksinstellingen staat en dan nieuw wachtwoord instellen die je ook weer gebruikt voor de express.

Bijdrager
    iNicky

Je windows upgraden of factory reset van je router. Wat voor een ding is het?

Bijdrager
    RamonV

een standaard telfort modem/router, ik ga er alleen liever niet mee kloten omdat wij over een tijdje glasvezel krijgen, en dan een nieuwe router krijgen.

en ik draai windows 7 sp 1 dus die is volledig up to date.

Bijdrager
    lekiam97

Resetten dan maar, als het goed is zit er op de router een reser knopje

Bijdrager
    iNicky

windows 7 sp1 kan prima met wpa (2) overweg, dus waarom wep?

Bijdrager
    RamonV

omdat windows niet snapt dat als ik beneden zit hij moet verbinden met de router met (hetzelfde) wachtwoord alleen dan via wep en als ik boven zit hij moet verbinden met de ae via wpa2. mijn android telefoon lijkt dit ook niet te snappen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.