7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    appelonia

Airport Express icm Speedtouch 580

Ik probeer een Airport Express (v6.3) te laten connecten naar een bestaand draadloos netwerk(Speedtouch 580 v4.2.7.30). Dit gebruik makend van WPA. Tijdens het connecten blijft de Speedtouch aangeven dat de AE ‘Authenticating’ is, maar daar blijft ie eeuwig in hangen.

Ik heb al tig keer de settings nagelopen (WPA key, mac adress filters), maar het blijft niet werken.

Is er iemand die deze combinatie van Speedtouch 580, Airport Expres, WPA) aan de praat heeft gekregen?

Bijdrager
    WaZoo

Voor zover ik weet is ‘connecten’ (WDS) alleen mogelijk tussen apple airport apparaten, dus geen ‘merkvreemde’ draadloze apparaten, helaas…

Bijdrager
    Nietzman
    ”WaZoo”

Voor zover ik weet is ‘connecten’ (WDS) alleen mogelijk tussen apple airport apparaten, dus geen ‘merkvreemde’ draadloze apparaten, helaas…

Dat is sowieso onzin, want mijn Airport doet het prima met mijn Speedtouch. Airport is gewoon standaard wifi. (Met WEPbeveiliging, heb geen ervaring met WPA dus kan TS niet verder helpen, helaas.)

Bijdrager
    WaZoo
    ”Nietzman”
    ”WaZoo”

Dat is sowieso onzin, want mijn Airport doet het prima met mijn Speedtouch. Airport is gewoon standaard wifi. (Met WEPbeveiliging, heb geen ervaring met WPA dus kan TS niet verder helpen, helaas.)

Ten eerste zei ik ‘voor zover ik weet’ dus ff niet katten
    Maar als dat zo is, waarom verschijnt er dan nooit een ‘merkvreemd’ apparaat als ik een wds op wil zetten? Zelfs als er meerdere draadloze apparaten in de directe buurt (en ook van mij) bezig zijn?

Bijdrager
    Oppie

Bedoeld TS niet gewoon de AirPort op een Mac? Of wordt er toch het APX Base Station bedoeld?

Bijdrager
    hansenonline

express zegt toch genoeg lijkt me, maar hoe iedereen ook zegt dat het kan op de experiabox kreeg ik mijn express ook niet gekoppeld en heb dan maar de wifi functie stop gezet van de experia en laat dit de express doen in bridgemode.

Bijdrager
    appelonia
    ”Oppie”

Bedoeld TS niet gewoon de AirPort op een Mac? Of wordt er toch het APX Base Station bedoeld?

Ik bedoel een Airport Express die ik als client wil laten connecten naar een bestaand WIFI netwerk. Dus geen WDS.

Ik gok dat WPA de boosdoener is. Ik ga maar eens WEP proberen. Ben ik niet zo blij mee want dat is een minder goede beveiliging.

Ik heb zelf thuis twee Airport Expressen en die gaan in allerlei configuraties samen zonder problemen. Ik heb ook wel eens een AE in client-mode aan een US Robotics accesspoint gehangen met WPA, ging ook prima.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.