8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Perburg

Airport Express icm muziek via iTunes (probleem)

Ik heb al enige tijd een AE (802.11n, versie 7.5.2) in gebruik om muziek via de iMac over mijn stereo af te spelen. Maar al vanaf het begin heb ik er een probleem mee. Ik wordt gek van het haperen van de muziek!
    Verschillende topics hierover gelezen en gedaan wat daar zoal in staat. Zo heb ik verschillende oneven kanalen geprobeerd in mijn router (tele2). Nu heb ik het voor elkaar dat hij niet meer hapert, maar het probleem nu is dat er maar 1 speaker geluid geeft. Soms komt de 2e erbij, maar vaker speelt er maar 1 muziek af. Het is ook altijd dezelfde speaker die geen geluid geeft (draadjes zitten goed ;).
    Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? Mijn AE zit in de kelder bij verschillende andere apparaten, dus misschien dat het daar aan kan liggen. Maar kan ik anders ergens zien wat er misgaat in een logbestand of zo????

Bijdrager
    Hansi2124

Volgens mij heeft een ander kanaal instellen geen nut als je van je AE een draadje hebt lopen naar je stereo….. Tenzij je je muziek betrekt via internet, of dat je stereo muziek draadloos kan ontvangen. Maar dat vermeld je er niet bij.

Inactief
    Anoniem

Ik zou ’s beginnen met een ander kabeltje te proberen tussen de AE en de stereo. Dat om te checken of de oude kabel het ‘éénkanaals-probleem’ veroorzaakt.

Daarnaast.. Is je iMac bedraad gekoppeld met de router of via wifi? Indien via wifi, dan zou de afstand tussen de iMac en de AE (of de obstakels die tussenbeide staan) ook een oorzaak kunnen zijn.

Geblokkeerd
    Anoniem

Nee dat kan niet thx-1138, je hebt of muziek, of gehaper, of geen muziek. Geen mono geluid door netwerk problemen.
    Zoals hansi2124 al zeg, ga eerst de audio kabel zelf vervangen. Kan wel goed zitten maar als je draai of beetje schuin trek dan heb je al mono soms bij slechte kabels.

Inactief
    Anoniem
    MEEUW op 19 augustus 2011

Nee dat kan niet

Wat vreemd dat bij het vervangen van mijn kabeltje een soortgelijk haperprobleem wél opgelost was… Waarschijnlijk een gammele stekker aan het kabeltje.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ja das inderdaad heeel vreemd. Of je stekker van audio zat er toch niet goed in (met klein stukje draaien kan je ineens weer stereo hebben inplaats van mono)

Bijdrager
    Perburg

De iMac zit met wifi aan de router (geen draadje dus). Maar ik zal morgen de draad naar de stereo eens vervangen. Daar had ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan. Aan de andere kant doet iet het soms wel door 2 speakers, maar we gaan het gewoon proberen. Houd jullie op de hoogte!
    Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    Perburg

Idd, ben ju ruim een uur of 2 aan het luisteren na een nieuwe kabel tussen AE en de versterker.
    Probleem opgelost!
    Thx.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.