3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Flipper01

Airport extreme icm harde schijven

Momenteel gebruik ik een Airport Express (2009) voor airplay en printen. De draadloze internetverbinding is echter trager dan via mijn (Ziggo) modem waardoor ik regelmatig aan het switchen ben tussen de netwerken.

Ik wil mijn netwerk graag uitbreiden met een netwerk-schijf. Ik zit hiervoor te denken aan een Airport Extreme, waar ik vervolgens de externe HD en printer aan hang. De Airport Express gebruik ik dan voor het afspelen van muziek (ik ga ervan uit dat ik die aan het netwerk van de Airport Extreme kan koppelen).
    Klopt het dat ik meerdere netwerkschijven aan de Airport Extreme kan koppelen? En heeft dit geen nadelig effect op de snelheid? Ik wil namelijk mijn Aperture masters en films hierop gaan bewaren om wat ruimte te creëren op mijn MacBook.

Als ik ook nog eens via het netwerk back-ups wil maken kan ik dan het beste een Time Capsule aanschaffen of gebruik maken van de Airport Extreme icm iTimeMachine? Ik lees namelijk veel verhalen over Time Capsules die kaput gaan.. En moet ik bij de netwerk HD dan nog opletten op de snelheid van de schijf oid?

Bijdrager
    macpro

Ja, je kunt een USB hub aan de Airport Extreme koppelen en daardoor meerdere harde schijven en/of printers koppelen.
    De Airport Express kun je dan inderdaad gebruiken om muziek af te spelen.

Bijdrager
    Flipper01

Hoe zit het met de snelheid van time-machine backups? Werkt dit snel via een Airport Extreme en maakt het qua snelheid nog uit of ik er 1 of meerdere schijven aan hang?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.