7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    ottovds

airport Express: hoe kan ik wifi n gebruiken?

Eindelijk heb ik op mijn nieuw kot een eigen internetverbinding. Geen crap WIFi meer van de buren Helaas moet ik mijn modem en airport bij de huisbaas (overkant van het koertje, grote afstand) zetten omdat er enkel daar een telefoonlijn ligt. Maar het werkt. Helaas werkt dit alleen op mijn laptop (kan enkel WIFI g) als ik in de keuken zit , en niet op mijn iMac, omdat die 5 meter verder staat.

Niet logisch, want de iMac zou normaal vanaf grotere afstanden moeten ontvangen door de wifi n airport kaart die daar wel in zit. Op de iMac komt mijn netwerk wel in zicht, maar ik krijg steeds “time-out verbinding” of “verbinding mislukt” foutmeldingen.

Moet ik de airport anders instellen? Of komt het er op neer dat ik echt net buiten de range val?

Bijdrager
    sypie

Handiger/verstandiger over een grotere afstand waarbij je niet zeker weet of het netwerk wel toereikend is: een UTP kabel naar je kot leggen en daar het airport station stationeren. Zo heb je in je kot fatsoenlijk bereik en tussen de modem en de airport heb je een normaal 100Mbit netwerk.

Bijdrager
    ottovds
    ”sypie”

Handiger/verstandiger over een grotere afstand waarbij je niet zeker weet of het netwerk wel toereikend is: een UTP kabel naar je kot leggen en daar het airport station stationeren. Zo heb je in je kot fatsoenlijk bereik en tussen de modem en de airport heb je een normaal 100Mbit netwerk.

Nieuwe kabels tussen de 2 leggen is onmogelijk. Huisbaas is artiest en heeft ongeveer alles wat er te beschilderen valt beschilderd. Enige mogelijkheid is de oude telefoon-lijn gebruiken die er tussen bijde huis-gedeelten ligt. Maar dan moet ik eerst nog zien of ik er in allereerste begin nog een adsl-splitser tussen krijg.

Niet gemakkelijk, aangezien de aftakking op de oude manier werd gesplitst (gewoon kabeltjes in het suikerklontje)

Maar wifi n gaat normaal toch erg veel verder? Ik moet enkel internet op mijn iMac, tot ik die nieuwe kabels hebgelegd, maar hoe krijg ik die airport op volle range?

Bijdrager
    MouseMighty

Je iMac mag dan wel WiFi-n zijn maar je laptop heeft dat niet. Het netwerk past zich aan aan het langzaamste apparaat. De g van je laptop in dit geval dus. Maakt niet uit hoe ver of dichtbij het is het zal nooit n worden tenzij je het g apparaat eruit laat. U bent de zwakste schakel….

Bijdrager
    nicksuy1

nog een airport express halverwege tussen je mac en de op de modem aangesloten AE kan je bereik vergroten. Enkl een vrij stopcontact nodig (en 79 euro voor de AE natuurlijk)

Bijdrager
    ottovds

mijn powerbook is er uit, ik koppel hem niet meer aan, maar moet ik de airport dan resetten en her-instellen met de iMac om echt wifi n te hebben?

Bijdrager
    ottovds

ik heb ondertussen de airport op wifi n only gezet. Nog steeds vind ik het netwerk niet. 2 meter verder heb ik wel ontvangst. Vreselijk irritant. Zou het kannaal aanpassen kunnen helpen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.