5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Macbart1982

Airport express hapert met Airfoil

Beste leden,

Sinds een dag of drie ben ik aan t kloten met mijn Airport express en het streamen van mijn muziek. Ik zal even uitleggen hoe het plaatje eruit ziet, en, wat ik allemaal al gedaan heb:

Beneden staat een Thomson Experiabox, prima ding. Daarop staat rechtstreeks een Airport express met kabel vanuit eerste generatie. Deze staat als Brdige modus. Boven staat een 2e Airport express (2e generatie) die staat als “vebreed bereik netwerk” naar de eerste AE. Ook dit ging feilloos en werkt (denk ik) goed naar behoren.

Mijn iMac staat rechtstreeks met een kabel naar het modem.

Wanneer ik nu via Airfoil een muziekje afspeel van zowel Itunes als Winamp krijg ik meteen het nummer te horen. Dit wordt afgespeeld via de AE 2e gen via een optische kabel. Wat er nu steeds gebeurt is dat er steeds een halve seconden het geluid verzwakt en het dus vervelend is om naar te luisteren.

Ik heb ook al geprobeerd de tweede AE aan een kabel te hangen, maar, hetzelfde resultaat wordt bereikt. Voor de zekerheid heb ik ook nog mijn AE uit de buurt gezet van een Satteliet tuner. Helaas, zelfde resultaat.

Zijn er meer leden die dit probleem kennen en er misschien een oplossing voor hebben??

Bijdrager
    KarelWillem

Vreemd dat het geluid ‘zwakker’ wordt. Gewoon wegvallen zou logischer zijn.:lol:

Het verhaal vertelt niet waarom je muziek vanuit iTunes met Airfoil naar je AE stuurt.

Vanuit iTunes zou het logischer zijn als je gewoon Apples AirPlay gebruikt.
    Probeer dus dat eens, en vergelijk dat met het resultaat via Airfoil.

Bijdrager
    Macbart1982

@KarelWillem:

Helaas maakt dat geen verschil. Maar ik luister ook regelmatig .flac files en die speelt itunes niet af. Ik denk dat het een soort van buffering is. Maar dat is weer nergens in te stellen:(

Bijdrager
    KarelWillem

Bij haperend bufferen is het niet zo dat je muziek afzwakt.
    Dan valt het gewoon totaal weg.

Bijdrager
    Macbart1982

Oke, maargoed, korstondig wegvallen (en dus ook min of meer afzwakken) laten we daar dan maar vanuit gaan. Wat is daar aan te doen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.