9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Yeti

AirPort Express gebruiken voor WDS en AirTunes?

Ik heb een AirPort Extreme-netwerk, dan is het mogelijk om de Express te gebruiken als verlengstuk voor WLAN, maar kan het ook tegelijk met AirTunes?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, je kan gewoon AirTunes activeren op de Express tijdens het configureren.

Bijdrager
    Yeti

Maar kan ik ‘m dan dus tegelijk als verlengstuk en met AirTunes gebruiken?

Bijdrager
    michelvdb

Ja, probleemloos.

The AirPort Express’s streaming media capabilities use Apple’s Remote Audio Output Protocol (RAOP), a proprietary variant of RTSP/RTP. Using WDS-bridging,[9] the AirPort Express can allow AirTunes functionality (as well as Internet access and print sharing, etc.) across a larger distance in a mixed environment of wired and up to ten wireless clients.

Wikipedia/AirTunes

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb de AirPort Express ook aan mijn AirPort Extreme gehangen. Het werkt allemaal tof!:wink:

Bijdrager
    mrtwig

Ik kan bevestigen dat het werkt. Ik heb in mijn woonkamer de express aangesloten aan mijn stereo en gebruik ik tevens als extender voor mijn extreme die in de werkkamer staat.

Bijdrager
    Yeti

Dank jullie allen. Alleen doordat de Extreme een 802.11n netwerk opzet, en de Airport Express (niet het nieuwste model) ondersteunt dat niet, dus dan trekt hij het hele netwerk omlaag naar g.

Bijdrager
    grotegerke

Ik ben hier ook mee bezig en wil dus mijn express het signaal van de extreem door laten geven. Zodat ik op andere plekken in het huis bereik heb.
    Maar hoe koppel ik ze dan aan elkaar? Ik zie met alle instellingsmogelijkheden door de bomen het bos niet meer.

Bijdrager
    grotegerke

Ik ben eruit. Heb de extreme en expres compleet gereset.
    Vervolgens m.b.v. airport utility eerst de extreme geconfigureerd. Vervolgens de express aan het netwerk toegevoegd. En klaar is Kees. Automatisch werd en een WDS netwerk gemaakt en het loopt nu als een trein!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.