7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

Airport express gebruiken om het wifi netwerk uit te breiden via Lan

Ik heb nog het vorig model AE (wel de N-versie) ik heb in totaal 3 AE’s vroeger gebruikte ik 1 daarvan om de printer aan te spreken,deze printer is vandaag vervangen door een “Airprint” printer,nu had ik op die locatie nog een Lan kabel over (uiteraard aangesloten op mijn TC)
    Ik dacht dat er vroeger een functie was om je wifi bereik uit te breiden door de AE aan te sluiten op de LAN en dat hij dan het netwerk zou uitbreiden.

Als ik echter uitbreiden kies heb ik de indruk dat de AE verbinding maakt via wifi en het zo verder uitbreid maar dan heb je toch verlies op je bandbreedte?

Kortom..hoe kan ik via lan het netwerk uitbreiden?

Bijdrager
    fred44nl

als je een AE met een kabel aansluit, om je netwerk uit te breiden, dan moet je kiezen voor
    “Maak nieuw netwerk aan” èn dhcp/nat uitschakelen, dus brugmodus.

hierover zijn overigens al diverse topics:)

Bijdrager
    Mrwhoopie

Maar dan heb je een ander SSID?

Bijdrager
    fred44nl

dat hoeft niet, maar je kunt bij de tab Draadloos ook gewoon dezelfde ssid en wachtwoord invullen.
    als het een beetje meezit, dan krijg je vanzelf roaming, d.w.z. automatisch overgaan van de ene naar de andere router.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Owkay subliem thx

Bijdrager
    r.heijma

En als het kan zet je alleen 5GHz aan. En dan verschillende kanalen kiezen per AE.

Bijdrager
    Mrwhoopie

Helaas zit er nog 1 iPhone 4 onder de gebruikers:( die er nog even uitwerken en dan kan ik voor die setup gaan:p

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.