10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Louwerens

Airport express gebruiken als versterker van wifi

Ik heb een thomson router die bridging wds ondersteunt.
    Kan ik mijn airport express dan gebruiken om het wifisignaal te versterken zodat ik in mijn tuin ook een vol wifi signaal heb?

Bijdrager
    Pieterr

Waarschijnlijk NIET. De interoperabiliteit (= hoe goed producten van verschillende fabrikanten samen kunnen werken) van WDS is suboptimaal.

Wat je wel kunt doen is een ethernetkabel van je Thomson router trekken naar je AirPort Express en een tweede draadloze netwerk opzetten dat je gebruikt als je in de tuin zit. Wij gebruiken exact zo’n aanpak om in de keuken AirTunes en op de slaapkamer WiFi ontvangst te hebben, terwijl de Linksys in de huiskamer de tuin afdekt.

UPDATE: En de AirPort Express staat inderdaad in brugmodus, zoals macpro terecht opmerkt.

Inactief
    Anoniem

Mijn bijdrage in deze is als nutteloos gekwalificeerd door iemand die er verstand van schijnt te hebben.

Bijdrager
    Pieterr

@Meh1965: suboptimaal (Eufemisme) = ronduit knudde.

Bijdrager
    macpro
    Pieterr op 16 april 2011

…en een tweede draadloze netwerk opzetten…

De truuk is dat je dan wel dat tweede draadloze netwerk precies hetzelfde definieert als het eerste: dus dezelfde SSID, hetzelfde wachtwoord en als je toegangscontrole op MAC adres gebruikt ook dat allemaal hetzelfde instellen. Alleen het kanaal waarop je gaat uitzenden moet anders zijn.
    Als je dat doet, dan creëer je een roaming netwerk en gebruikt jouw Mac/iPad/iPhone/whatever automagisch het draadloze netwerk dat het sterkste signaal heeft.

[update] De Airport Express moet wel in brugmodus gezet worden. Dat is afwijkend t.o.v. de Thomson [/update]

Bijdrager
    Lapdog

Deze oplossing betekend wel dat als je gebruik maakt van netwerkschijven je deze alleen in een van de twee netwerken tot je beschikking hebt.

Bijdrager
    macpro

@lapdog: hoezo dat? Er is maar 1 netwerk op deze manier, dus eventuele netwerkschijven zijn altijd bereikbaar. Maakt niet uit of je via de Airport of de Thomson een verbinding maakt.

Bijdrager
    Lapdog

@macpro er worden wel degelijk twee netwerken opgezet alleen gelden er dezelfde paramaters. Je geeft zelf eigenlijk al aan dat het er twee zijn doordat je zegt dat het device het sterkste signaal pakt. (zie ook bericht Pieterr)

Bijdrager
    Lucien1966

Dus wat te doen, als er ook gebruik gemaakt wordt van een netwerkschijf?? Want die wil ik toch wel kunnen benaderen vanuit de woonkamer maar ook op zolder..

Bijdrager
    mark-a-mac
    Lucien1966 op 18 april 2011

Dus wat te doen, als er ook gebruik gemaakt wordt van een netwerkschijf?

De Express in brugmodus zetten! Zie de handleiding… :sealed:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.