3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    captainfuture

Airport Express gebruiken als Ethernet-WiFi bridge

Vandaag eindelijk mn Airport Express binnen en in een mum van tijd had ik ‘m geconfigureerd om iTunes naar de huiskamer te streamen. Ik zou de AE ook graag gebruiken om een Ethernet apparaat zoals mijn Xbox of TiVo toe te voegen aan mijn WLAN zoals ik dat tot nu toe gedaan heb met mijn Linksys WET11.

In de manual zie ik alleen situaties geschetst waarbij de Ethernet port van de Airport Express gebruikt wordt om een ADSL modem op aan te sluiten. Wordt de setup die ik in gedachten heb wel ondersteund en had ik de specs misschien iets beter moeten lezen? Ik kan natuurlijk de Linksys blijven gebruiken om mijn Xbox of TiVo in mijn WLAN te hangen, maar deze is slechts 11Mbit/s en ik zat eigenlijk met smart te wachten op de 54Mbit/s van de AE. Zou het zonde vinden als ik ‘m alleen kon gebruiken voor AirTunes (which kicks serious ass, BTW) :)

Bijdrager
    araminta

Question: Can networkable game consoles and digital video recorders join my network via AirPort Express?

Answer: Yes, if you have the proper network adapters for your devices and have set them up properly. They can connect wirelessly when AirPort Express is your only base station or when it’s in WDS mode. They can connect via wire when AirPort Express is a WDS remote (the reason for this is described in the next question). They cannot connect either way when AirPort Express is in client mode.

Je Linksys moet dus WDS ondersteunen of je moet de AX inzetten als base vanaf nu.

Geen muziek die af en toe wegvalt?

Bijdrager
    captainfuture

Geregeld. Ik heb een 3rd party firmware (van Sveasoft) in mijn Linksys WRT54G geladen en WDS geconfigureerd op de Airport Express en de Linksys. De Airport Express werkt nu samen met de Linksys als bridge. Schijnt dat de Linksys routers zo’n beetje de enige base stations zijn (behalve Apple’s Airport produkten dan) die WDS ondersteunen aangezien het (nog) geen onderdeel van de 802.11 standaard is.

Wat wel een beetje tegenvalt is de snelheid. Haalde ik met mijn WET11 nog 125-150 KB/s, met de Airport Express kom ik niet veel verder dan 290KB/s. Had eigenlijk toch iets meer verwacht. Plus dit bridgen halveert sowieso volgens mij je maximale data rate in je WiFi LAN. Waar een connectie van server A –> Ethernet [ router ] WiFi –> server B nog met 1.8 MB/s ging, is dat nu niet meer dan 600 a 700KB/s.

Geen problemen ondervonden met streamen van muziek, maar ik heb nog geen muziek geluisterd sinds ik m vanochtend in WDS mode heb draaien. Zal het eens checken terwijl ik wat programma’s van mn TiVo aan het downloaden ben.

Bedankt voor je reactie!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.