30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)
  • Q:
    Bijdrager
    MacBoek

AirPort Express frustraties: melding problemen

EDIT: Dit topic verenigt negatieve ervaringen van verschillende gebruikers van de Airport Express. Uit de reacties blijkt dat dezelfde problemen frequent voorkomen, en het dus niet gaat om individuele gevallen. Voeg gerust jouw reactie toe! Dit topic is niet bedoeld om de AE af te kraken, maar om een probleem op grotere schaal te constateren.

Ik zou graag mijn frustratie willen uiten omtrent het gebruik van de Airport Express.

Omdat ik meende dat mijn AE defect was kreeg ik een ruil bij mijn plaatselijke Premium Reseller (EasyWare). De problemen die zich voordeden met de AE waren velerlei: extreem lage overdrachtssnelheden, wisselend bereik, wegvallend bereik. Don’t bother; ik héb verschillende kanalen getest, ik heb de draadloze telefoon uitgetrokken, ik héb de hoogste verbindingsstandaard ingesteld. Niets mocht baten.

Na een uur prutsen constateer ik gelijkaardige problemen met mijn nieuwe toestel. Na een halfuur (!) zoeken is “Airport Configuratieprogramma” er eindelijk in geslaagd de AE te “vinden”. Deze staat op een meter van mijn twee maanden oude, volledig up-to-date MacBook. Ik krijg maar geen verbinding. 40 minuten later heb ik de AE kunnen configureren. Het inladen van een website zoals Google duurt minutenlang. (Ik heb dit alles getest op een tweede MacBook). Wanneer ik mijn ethernet kabel in mijn DLink router stop werkt alles perfect en haal ik de volledige snelheid die mijn verbinding mij toelaat.

Mijn eigelijk punt is het volgende: ik constateer, en hoor deze conclusies steeds vaker bij gebruikers van dit toestel, dat de AE een slecht functionerend apparaat is. Mijn uiterst basic D Link DL 524 kost minder dan de helft van de AE en werkt tien keer beter. Ik ben er dan ook van overtuigd de Airport Express (die volgens Apple “Razendsnel is”) mijn slechtste Apple-aankoop ooit is. Geloof me, ik heb al veel spullen van Apple gekocht: verschillende MacBooks, iBooks, Cinema Display, iPhone, etc.

Ik vraag me af of andere gebruikers gelijkaardige ervaringen hebben met de Airport Express. Dit toestel doet absoluut niet wat het belooft. Ik gebruik niet graag het woord afzetterij, maar wat mij betreft is de AE niets voor veel geld.

EDIT: Uit reacties in dit topic blijkt dat deze problemen alomtegenwoordig zijn bij de Airport Express.

De melding die ik krijg:

[URL=http://imageshack.us][/URL]
    [URL=http://g.imageshack.us/img510/afbeelding2jl4.png/1/ ][/URL]

EDIT: Hieronder een kleine greep uit de reacties van mensen met hetzelfde of een gelijkaardig probleem met de AE

”Cenobyte”

Ik krijg ook de indruk dat er een hele serie slechte apparaten tussen zit. Een vriend van me heeft een jaar of wat terug ook een Express gekocht en wordt er ook helemaal gestoord van (en ik ook, want ik kon er regelmatig heen om alles in te stellen). Draadloos werkt het apparaat echt klote. Zelfs zo slecht, dat ie constant het Linksys netwerk van de buren oppakt. Uiteindelijk hebben we alles maar bedraad uitgevoerd. Als bedrade netwerkhub werkt het apparaat wel, maar daar heb je geen Express voor eigenlijk…

:?

”Eprom”

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
    Probeer eens ALLE Airport en netwerk preferences te verwijderen en dan alles opnieuwe in te stellen. Dat hielp bij mij.
    Succes.

”jakeh”

Ik ben in het bezit van een Airport express en Extreme. Ik ben er letterlijk dagen mee in de weer geweest om het aan de praat te krijgen. Upgraden, downgraden, resets, enzovoort. Inmiddels werkt het, maar vraag niet hoe. De helpfora op apple.com staan vol met klachten over de airport. Ik zou de airport niemand aanraden.

”mick1″

Ook ik heb vanaf het begin pronlemen met mijn AP Express. Vaak wegvallen van verbindingen, en scannen. Ik heb gelukig nog een Windows PC ernaast staan, en die is wel stabiel draadloos, dus als het echt moet, dan maar de Windows.
    En echt, er zijn veel meer mensen met dit probleem. Google maar eens, en je zal het zien. ik had gehoopt dat na de laatste updat et beter zou gaan, maar helaas.

”Cenobyte”

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dezelfde slechte ervaring heb (met TimeCapsule en AE). Ik heb inmiddels alles ook aan de praat, maar nog steeds niet 100% Op een gegeven moment heb ik mijn iMac maar met draad aan de TC gehangen, evenals de Mac Mini. Alleen mijn laptop werkt nog via Wifi. De overdracht is nu foutloos en razendsnel, maar ik heb nog steeds rare fratsen: als een computer begint te backuppen met Time Machine en ik heb muziek draaien via de AE, dan hapert de muziek soms. Erg irritant…

”disruption”

Ik voel je pijn, MacBoek. Ik heb een gelijkaardig probleem, weliswaar niet op mijn AE, maar op mijn Time Capsule.
    Lijkt een alomtegenwoordig “probleem” te zijn met de airport toestellen. Ik word er ook stilletjesaan regelrecht zot van.

”iBird”

Wil net gaan posten dat ik het vermoeden heb dat mijn AE kaduuk is, zie ik dit bericht.
    Problemen zijn bij net zo, ik heb nog een AE vorige generatie (g) die het altijd (zeg 2 jaar) uitstekend heeft gedaan en er een paar weken geleden mee gekapt is. Probleem is dat hij na een reset wel in de lucht komt, maar na configuratie weer uitvalt. Zou natuurlijk kunnen zijn dat hij gewwon kapot is. Toch maar een andere halen dan? Ik ga in elk geval de draadloze voorkeuren eens weggooien zoals iemand tipte. Verder nog iemand tips??

”francisbacon”

Fijn dat ik hier mn frustraties kwijt kan: wat een [email protected] apparaat is die Express. Ben alweer een tijdje bezig om dat ding als brug te laten werken, maar van de manual word ik niet echt veel wijzer en ik ben volgens diverse fora niet de eerste.
    Blijf gewoon alles nog een keertje uit proberen.:cry:

”Cenobyte”

Ik krijg ook de indruk dat er een hele serie slechte apparaten tussen zit. Een vriend van me heeft een jaar of wat terug ook een Express gekocht en wordt er ook helemaal gestoord van (…). Draadloos werkt het apparaat echt klote. Zelfs zo slecht, dat ie constant het Linksys netwerk van de buren oppakt.

”costinho”

Sinds een tijdje is de verbinding tussen mijn MBP en mijn Airport Express weg. Na een aantal resets heb ik het netwerk opnieuw aangemaakt maar mijn MBP kan vaak geen verbinding maken. Wanneer ik verbinding maak krijg ik de melding time-out bij verbinding.

Daarnaast ben ik af en toe wel verbonden met mijn netwerk (volgens het icoontje bovenin het scherm) maar dan kom ik niet op internet. Na het klikken op diagnostische netwerkinfo valt het netwerk uiteindelijk weer weg.

Vaak zie ik mijn netwerk ook helemaal niet in de lijst met gevonden netwerken staan. Ik kan met mijn MBP echter wel op andere netwerken uit de buurt, en anderen kunnen op mijn netwerk. Ik heb geen firewall ingesteld, dus ook daar kan het niet aan liggen.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

”Kasper”

Precies dezelfde issues.

Verbinding valt weg. Haperingen in muziek streamen, ik gebruik het ding uitsluitend voor airtunes maar het is echt compleet nutteloos.

[…]

Mijn broertje had precies dezelfde problemen, ik heb in mijn leven 3 APE’s gehad waarvan ze alledrie dezelfde probelemen gaven. Ik heb er eentje verkocht waarbij na een maand het linker kanaal het niet meer deed. DIe mocht ik dus fijn terug nemen en was niet meer verkoopbaar. Deze was minder dan een jaar oud (verkocht door uitkomen N variant).

Kasper

”unSOUND”

Vreemd… Ikzelf heb er 2

Moderator
    unSOUND

Vreemd… Ikzelf heb er 2, en ze doen het uitstekend… Ook de Airports die ik bij anderen heb geïnstalleerd / geconfigureerd doen het allemaal zonder problemen.

Bijdrager
    MacBoek

Tenzij, natuurlijk, mijn geruild apparaat zélf defect is. Maar dat kan ik moeilijk geloven. Ik ben het ook gewoon beu om tijd en energie te steken in die dingen: opnieuw naar de Premium Reseller, Bon invullen, drie dagen wachten, opnieuw naar de Reseller en, thuis het hele internet offline halen om te beginnen knoeien…

Moderator
    unSOUND
    ”MacBoek”

Tenzij, natuurlijk, mijn geruild apparaat zélf defect is. Maar dat kan ik moeilijk geloven.

Dus dat Apple ongemerkt tienduizenden slecht functionerende Airports verkoopt is in jouw ogen waarschijnlijker dan dat jij gewoon pech hebt gehad ? :wink:

Het is dat je een beetje uit de buurt woont, anders had ik gelijk aangeboden om naar de Airports te kijken… Helaas kan ik je dus alleen virtueel bijstaan…

Bijdrager
    MacBoek
    ”unSOUND”
    ”MacBoek”

Tenzij, natuurlijk, mijn geruild apparaat zélf defect is. Maar dat kan ik moeilijk geloven.

Dus dat Apple ongemerkt tienduizenden slecht functionerende Airports verkoopt is in jouw ogen waarschijnlijker dan dat jij gewoon pech hebt gehad ? :wink:

Neen, dat is wat “dat kan ik moeilijk geloven” betekent.

Opbouwende commentaar is echter wel welkom. Neen, dit is geen vijandige houding. Toch bedankt voor je hulp.

Moderator
    unSOUND
    ”MacBoek”

Neen, dat is wat “dat kan ik moeilijk geloven” betekent.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat jij een topic start waarin je eigenlijk zegt dat de AE per definitie een slecht product is. Ik vraag dus of je dat echt makkelijker kunt geloven dan de kans dat jij gewoon 2 kapotte AE’s hebt gehad.

Ik wil gerust een keer via iChat / MSN een nachtje proberen het op te lossen, maar je openings-post klinkt eerder als een statement dan een verzoek om hulp, dus ik leg de bal helemaal bij jou…

Bijdrager
    Eprom

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
    Probeer eens ALLE Airport en netwerk preferences te verwijderen en dan alles opnieuwe in te stellen. Dat hielp bij mij.

Succes.

Bijdrager
    iJoost
    ”MacBoek”

Ik vraag me af of andere gebruikers gelijkaardige ervaringen hebben met de Airport Express.

Ik neem aan dat dit dan de vraag is.;-)

Nee, geen enkel probleem. Ik heb het vorige model ook gehad en daarvoor zo’n ufo. En alle drie werken ze perfect.

Maar het blijft draadloos (dat wil zeggen antennes opstelling, storing andere apparaten, afscherming door metaal, conflicten met buren op hetzelfde kanaal, etc.).

Neem een UTP-kabel als het je niet lukt om het spul de baas te worden.

Bijdrager
    ger010

heb thuis een ae die perfekt werkt echter bij een collega van me heb ik het
    nooit aan de praat weten te krijgen… en na een jaar is mijn eigen ae er
    spontaan mee gestopt. Ik heb nu gewoon via een draadje mijn mac aan de
    versterker gezet. Voor internet gebruik ik de xs4all fritzbox

Wil me dus aansluiten bij de TS niet het sterkste van Mac….

groeten,
    Ger.

Bijdrager
    dspiers

Nooit problemen gehad met mijn AE. Misschien wel mijn favourite Apple product om mee te nemen op reis.
    Bij vrienden, in een hotel, je plugt het in en je hebt een WiFi netwerk. Het werkt perfect.

Misschien iets met jouw settingen op jouw Mac?

Bijdrager
    MacBoek

[URL=http://imageshack.us][/URL]
    [URL=http://g.imageshack.us/img510/afbeelding2jl4.png/1/ ][/URL]

DIt is steeds de melding die ik krijg. De AE staat op minder dan twee meter van mijn MacBook. Wie legt me uit hoe dit kan…

Bijdrager
    bhaenraets

Staat je MacBook misschien te dicht op de AE? Worth a try. Ik heb er zelf overigens ook twee, en geen enkel probleem. Niet dat dat helpt, maar dan weet je dat…

Bijdrager
    MacBoek
    ”bhaenraets”

Staat je MacBook misschien te dicht op de AE? Worth a try. Ik heb er zelf overigens ook twee, en geen enkel probleem. Niet dat dat helpt, maar dan weet je dat…

Bedankt voor je reactie. Ik heb dat ook al gedacht, maar het mocht niet baten. Ik blijf dit probleem erg bizar vinden.

Bijdrager
    MacBoek

Edit: Mijn Premium Reseller: “Het is altijd mogelijk dat Apple een slecht toestel heeft gewisseld”.

Hoe kàn zoiets.

Bijdrager
    jakeh

Ik ben in het bezit van een Airport express en Extreme. Ik ben er letterlijk dagen mee in de weer geweest om het aan de praat te krijgen. Upgraden, downgraden, resets, enzovoort. Inmiddels werkt het, maar vraag niet hoe. De helpfora op apple.com staan vol met klachten over de airport. Ik zou de airport niemand aanraden.

Bijdrager
    MacBoek
    ”jakeh”

Bedankt voor je eerlijke reactie.

Veel mensen hier durven precies niet toegeven dat sommige Apple Producten nu eenmaal minder geslaagd zijn.:)

Bijdrager
    denboris
    ”MacBoek”
    ”jakeh”

Bedankt voor je eerlijke reactie.

Veel mensen hier durven precies niet toegeven dat sommige Apple Producten nu eenmaal minder geslaagd zijn.:)

ok MacBoek,
    dat wordt een slotje:)

Moderator
    unSOUND
    ”MacBoek”

Of ze zijn gewoon iets makkelijker in het nuanceren. Ieder product wat wordt gemaakt, heeft uitval. De producten van Apple zijn daar niet anders in. Maar het is nog geen reden om de volledige productlijn af te vallen, ook niet als jij meer pech hebt dan een ander.

Bijdrager
    mick1

Ook ik heb vanaf het begin pronlemen met mijn AP Express. Vaak wegvallen van verbindingen, en scannen. Ik heb gelukig nog een Windows PC ernaast staan, en die is wel stabiel draadloos, dus als het echt moet, dan maar de Windows.
    En echt, er zijn veel meer mensen met dit probleem. Google maar eens, en je zal het zien. ik had gehoopt dat na de laatste updat et beter zou gaan, maar helaas.

Kijk maar eens op de onderstaande link. Dan zul je zien dat het niet een pechgeval gaat, maar dat er echt wel meer aan de hand moet zijn met de AP.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1397364&tstart=210

Bijdrager
    Cenobyte
    ”jakeh”

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dezelfde slechte ervaring heb (met TimeCapsule en Airport). Ik heb inmiddels alles ook aan de praat, maar nog steeds niet 100% Op een gegeven moment heb ik mijn iMac maar met draad aan de TC gehangen, evenals de Mac Mini. Alleen mijn laptop werkt nog via Wifi. De overdracht is nu foutloos en razendsnel, maar ik heb nog steeds rare fratsen: als een computer begint te backuppen met Time Machine en ik heb muziek draaien via de Airport, dan hapert de muziek soms. Erg irritant…

Van mij krijgt dit hele spul van Apple ook een magere 7, omdat ik eigenlijk altijd “probleemloos” gewend was.

Gek genoeg lijkt de Airport wel perfect te functioneren als het ding alleen in huis is. Ik heb er eentje op het werk en bij mijn ouders thuis en die werken allebei probleemloos.

Bijdrager
    iJoost

Bij mij doet ie het zonder ook maar een enkel probleem. Dus dat er iets mis zou zijn met alle Aiport Expressen lijkt me wat te sterk.

Verder blijft het een feit dat er al zolang ik me kan herinneren mensen zijn die problemen hebben met hun draadloze netwerk. En dat komt gewoon omdat deze netwerken lang niet zo robuust zijn als bedrade netwerken. Zoek maar even dan vind je precies dezelfde problemen (kanalen, storing, encryptie…) met alle andere draadloze routers.

En precies net zo lang zijn er ook altijd mensen die denken dat het aan de laatste software update ligt. Dat zou dit keer ook best kunnen, begrijp me niet verkeerd. Maar het is natuurlijk niet zo gek dat er hier tamelijk lauw gereageerd wordt op de zoveelste moord en brand schreeuwer. En dat er dan ook niet meteen aangenomen wordt dat er echt iets aan de hand zal zijn.

Verder is het ook bekend dat de instellingen rondom voorkeursnetwerken en draadloze wachtwoorden blijkbaar zo ingewikkeld zijn gemaakt door Apple dat ze helaas soms in een toestand raken waardoor het erg lastig wordt om nog een fatsoenlijke verbinding tot stand te brengen. Tenminste als je niet heel goed begrijpt hoe het precies samenwerkt. Het beste advies aan alle anderen die hier last van hebben is dan ook, zoals al genoemd, om alle instellingen te verwijderen (ook die in je Beheer-account en in erge gevallen ook uit alle sleutelhangers) en daarna met frisse moed weer een voorkeursnetwerk in te stellen.

En als het dan weer werkt blijf er daarna dan gewoon af.

(En hou die kanalen een beetje in de gaten. Soms lijkt het wel of er elke week een buur bijkomt met een draadloze router.;-)

Bijdrager
    oldsmelly

Ik gebruik hier nu 1 extreme en 2 express (op de verdiepingen) en ze werken erg goed moet ik zeggen.

Wat ik wel heb gedaan is ze configureren met een VASTE kabel !!!!

Wellicht is dat ook jouw probleem, probeer het eens, om ze te configureren, met een vast kabel.

Bijdrager
    dekker

ik heb ook een AE en gebruik hem alleen om muziek naar mn versterker te sturen. (dus geen internet of wat dan ook)
    het is nu al een aantal keer gebeurd (bezit +- 1jaar) dat itunes hem ineens niet meer ziet.
    dan moet ik dus dat ding weer resetten, wat dan geen resultaat geeft, nog een keer resetten, itunes opnieuw opstarten etc etc je kent het wel.
    uieindelijk doet ie het wel weer maar heel tevreden ben ik dus niet.

Bijdrager
    disruption
    ”MacBoek”

De melding die ik krijg:
    [URL]http://img510.imageshack.us/img510/5938/afbeelding2jl4.png[/URL]

Ik voel je pijn, MacBoek. Ik heb een gelijkaardig probleem, weliswaar niet op mijn AE, maar op mijn Time Capsule.
    Lijkt een alomtegenwoordig “probleem” te zijn met de airport toestellen. Ik word er ook stilletjesaan regelrecht zot van.
    Hieronder – in juiste volgorde – hoe mijn avonden verstoord worden:

Op dit moment blijft ie al een hele tijd stabiel. Verbaast me zelf. Ik heb gedowngrade naar 7.3.1 en alles op N 5Ghz gezet…
    Nog één keer en de TC vliegt terug naar de winkol. :sealed:
    Moest iemand de oorzaak weten van dit probleem hoor ik het ook graag…

Grtz

Bijdrager
    iBird

Wil net gaan posten dat ik het vermoeden heb dat mijn AE kaduuk is, zie ik dit bericht.

Problemen zijn bij net zo, ik heb nog een AE vorige generatie (g) die het altijd (zeg 2 jaar) uitstekend heeft gedaan en er een paar weken geleden mee gekapt is. Probleem is dat hij na een reset wel in de lucht komt, maar na configuratie weer uitvalt. Zou natuurlijk kunnen zijn dat hij gewwon kapot is. Toch maar een andere halen dan? Ik ga in elk geval de draadloze voorkeuren eens weggooien zoals iemand tipte. Verder nog iemand tips??

Bijdrager
    iBird

en dat lijkt te helpen. Na ALLE voorkeuren voor netwerk en AE te hebben verwijderd alles opnieuw geconfigureerd. En voorlopig doet ie het…

Bijdrager
    disruption
    ”iBird”

en dat lijkt te helpen. Na ALLE voorkeuren voor netwerk en AE te hebben verwijderd alles opnieuw geconfigureerd. En voorlopig doet ie het…

Heb ik ook geprobeerd, maar na een tijdje komt bij mij hetzelfde probleem terug tevoorschijn. :sealed:

Bijdrager
    denboris

oei MacBoek,
    je ben blijkbaar niet de enige met het probleem!!!????

allemaal terug naar Apple!

Bijdrager
    MacBoek

Even serieus…

Volgens mij is het onaanvaardbaar dat een toestel uit zo’n prijsklasse zo’n matige tot slechte prestaties oplevert.

Als mensen blind willen zijn voor deze problemen, mij niet gelaten;)

Bedankt voor jullie reacties, wat mij betreft geeft dit topic een goed antwoord of de Airport Express een goed product is of niet.

Bijdrager
    denboris

kan je eigenlijk je geld terugvragen als apple je steeds een defect product levert? (zoals hier het geval is)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 52)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.