7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Silvester

Airport Express en vakantie

Beste leden,
    Ik heb een Airport Express van de eerste generatie en die gebruik ik om mijn WIFI signaal wat te verlengen.
    Nu ga ik op vakantie naar een hotel met een vaste ethernet aansluiting.
    Ik wil nu mijn Ipad/iPhone draadloos gebruiken. Kan ik nu mijn Airport Express meenemen en daar een WIFI signaal van maken?
    Wat zijn de handelingen die ik daar voor moet uitvoeren?

Ik heb op mijn iPad/ iPhone het Airport configuratie programma gedownload.

Graag een dummie uitleg.:oops:

Bijdrager
    TheBigZ

Dummie uitleg: inpluggen en gaan met die banaan. Dat is alles.

EDIT: Ik ga er van uit dat je de AirPort Express hebt ingesteld om een EIGEN netwerk op te zetten (eigen SSID etc.), en dat je niet “netwerk uitbreiden” hebt ingesteld. Als dat niet zo is kun je dat thuis alvast instellen, die “maak nieuw netwerk aan” optie dus.

Bijdrager
    makasa

eventueel moet je hem ter plekke resetten en instellen. Dat heb ik al eens meegemaakt. Werkt verder prima.

Bijdrager
    GeertGB

Let er wel op dat je een WiFi signaal op je vakantieadres waarschijnlijk niet kan verlengen met je AirPort Express! Dat werkt alleen als je ook een AirPort Extreme (of AirPort Time Capsule) als router gebruikt. Heb het zelf mogen ondervinden. Met een ethernet kabel erin vanuit de router kun je je eigen WiFi netwerk aanmaken (en dus met je iPad gebruiken).

Alternatief is een gewoon access point kopen. Wellicht een beetje omslachtig en Apple zou dit veel duidelijker kunnen melden, maar soms maakt Apple het je moeilijk nadat je de hoofdprijs hebt betaald. Hier nog een link voor je.

Bijdrager
    Silvester

Dank voor de antwoorden.(y)

EDIT: Ik ga er van uit dat je de AirPort Express hebt ingesteld om een EIGEN netwerk op te zetten (eigen SSID etc.), en dat je niet “netwerk uitbreiden” hebt ingesteld. Als dat niet zo is kun je dat thuis alvast instellen, die “maak nieuw netwerk aan” optie dus.quote

Wil je dit nog wat nader toelichten, waar moet ik dat instellen op Mac of ipad?
    Ik heb mijn Airport Express een eigen naam gegeven.
    Bij netwerk staat mijn eigen netwerknaam.
    Die “maak nieuw netwerk aan optie” ?
    Netwerk uitbreiden waar staat dat?

Bijdrager
    TheBigZ

Als je een “roaming netwerk” hebt ingesteld is het goed: http://support.apple.com/kb/HT4260

Bijdrager
    Silvester

Dank je!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.