7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Crum

AirPort Express en Telenet

Enkele dagen en vele uren verder lukt het mij niet om draadloos verbinding te houden met
    Telenet. Voorheen van Motorola(Telenet) ethernetkabel naar G4 en op DHCP gezet, werkte
    altijd! Nu maakt de G4(òf USB-adapter?) steeds een eigen IP-adres aan en is de verbinding verbroken, vooral als ik via AirTunes muziek probeer af te spelen.
    Moet ik misschien iets met handmatige IP-adressen instellen??? En hoe gaat dit dan?

Veel dank alvast voor de hulp, wordt hier nl. bijna zot!

Bijdrager
    DEform

How how, leg je probleem eens duidelijk uit!
    Dus je gaat van je Telenet modem, naar je G4? En waarom gebruik je een usb-adaptor?

Internet via usb = altijd problemen (naar eigen ervaring dan)

Wij hebben hier ook telenet, die expressnet turbo of zoiets!
    Gaat super! Van de telenet modem naar airport express, en een paar kamers verderop staat er nog eenstje, als brug, zodat ik ook buiten kan surfen!
    Gaat perfect, snel, loopt nooit vast of valt nooit uit! Ook airtunes gaat prima!

Bij telenet is het wel nodig dat je, als je je netwerkkabel in een ander toestel steekt, dat je dan eerst ff de omzetter van coax naar utp een half minuutje uittrekt!

Dit wel alleen als je rechtstreeks werkt, als je via een router werkt is dit niet nodig!

Bijdrager
    Crum

Dank voor je reactie!
    De USB-adapter gebruik ik om mijn oudere G4 draadloos te maken(dus ipv airport-kaart een d-link adapter). Nieuwe opstelling is van Telenet modem(met Telenet Comfort) naar AirPort Express en dan draadloos naar G4.
    Voor de airport had ik rechtreeks kabel van T modem naar G4 en op DHCP. Telenet-site zegt ook via airport alles op DHCP(dus wan en lan), alleen na paar minuten(dus moet snel typen!) valt verbinding weg omdat de G4/d-link een ander IP-adres aanmaakt.

Heb meerdere malen alles gereset(omzetter/T modem/airport en op nieuwe partitie een nieuw OS 10.3.9).
    De verbinding verbreekt direkt als ik airtunes wil gebruiken(iTunes ziet de speakers, maar afspelen gebeurt niet omdat direkt het IP-adres is verandert.

Sorry voor de lap tekst, kan even niet anders.

Bijdrager
    DEform

Ahzow!
    Ja, ik zou toch investeren in een airport-kaartje!

Ik ben al bij mss 15 mensen geweest (12met windows) waar ik de computer + internet in orde ging maken een computer via usb op het net hadden!
    Overal heb ik een netwerkkaartje, of airport kaartje ingebouwd!
    Op één of andere manier blijft dit gewoon niet werken!

Nu, 10min is wel heel weinig, probeer eens een vast bereik van ip-adressen in te geven, en dan op je G4 er gewoon eentje kiezen dat erin ligt!
    Zie ook dat je subnetmasker goed staat!

Bijdrager
    Crum

Denk je dat een ècht Apple-kaartje uitmaakt? Kreeg zelf ook al dat gevoel.
    Daarentegen blijkt op de apple support site onder discussies/airport express dat ook mensen met alles van apple zèlf dezelfde problemen hadden(zo’n 550 posts!!).

Wilde dus graag horen van een Telenet-gebruiker hoe de instellingen moeten staan(DHCP of zelf IP invullen). Denk dat handmatig stabieler is, maar wat moet ik dan invullen bij AirPort-hulpprogramma bij internet en netwerk tab en in sys-voorkeuren op G4? Heb geen verstand van IP / subnetmasker.

Misschien teveel gevraagd, maar denk dat ik hier iets verkeerd in doe (heb nl. ‘verspreid ip-adressen’ aanstaan en op G4 handmatig ingevuld).

Bijdrager
    DEform

Luister, uit mijn ervaringen geven usb-sticks alleen maar problemen!
    Ik zit nu met mijn PowerBook bij mijn vriendin…
    Daar hebben ze een 6,6Mbit telenet lijn, op een slecht sitecom wifi routerke, maar mijn vriendin en ik (allebei pb) kunnen hier vlot op internet!
    Het valt nooit weg, nooit problemen, even snel als via de utp op de router, alleen het bereik is duidelijk minder dan thuis met mijn airport express!

Hier staat alles op dhcp, router, en mijn computer, nooit problemen…

Bijdrager
    Crum

OK DEform, is duidelijk. Zonder instellingen aan te passen werkt het bij jou goed.
    Ga zelf nog wat proberen met handmatige instellingen(gisteren ook als tip gekregen in Apple-winkel), anders toch een airportkaart. Dank voor je moeite!

Is er iemand die met een AirPort Express verbinding heeft met Telenet en handmatig instellingen heeft gewijzigd(dus niet gewoon DHCP)? Wil graag weten wat ik waar moet instellen in airport-hulpprogramma en netwerk–systeemvoorkeuren.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.