13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    hurrah

Airport Express en KPN Experia/Thomson probleem

Hi all,

Sinds een paar dagen werkt mijn Airport Express niet meer.:sad:
    Hij knippert amber en ik kan via AirPlay niet meer met mijn iPad en iPhone muziek naar mijn stereo-installatie streamen.
    De AE zit via een ethernet kabel vast aan de KPN Experia/Thomson. En eigenlijk heeft het tot voor kort altijd prima gewerkt.

Ik heb zowel de modem als de AE gereset. Daarna het Airport-configuratieprogramma doorgelopen met deze stappen:

• Hij ziet de AE als Base Station 6c9fdd
    • Ik geef de AE een naam en wachtwoord
    • Ik kies ‘Ik wil dat mijn AE verbinding maakt met mijn huidige netwerk’
    • Ik kies ‘Maak verbinding met mijn draadloze netwerk (USB-printer/AirTunes)’
    • Ik kies mijn Thomson en de bijbehorende WPA + wachtwoord
    • Dubbelcheck en zeg ‘Werk bij’
    • Ik moet wachten totdat de AE opnieuw is opgestart (duurt 1,5 minuut)
    • Geeft foutmelding dat ‘het configuratieprogramma de AE niet kan vinden sinds het opnieuw is opgestart. Er heeft zich een probleem voorgedaan. Probeer het opnieuw.’

Ik weet het even niet meer… Iemand hopelijk wel?

Bedankt alvast!

Bijdrager
    Oppie

Deze zin: “Ik kies ‘Ik wil dat mijn AE verbinding maakt met mijn huidige netwerk”.
    Volgens mij klopt dat niet. Maar ik ga het zelf niet proberen, want dat is blijkbaar een ‘factory-reset’.
    Kijk er nog maar eens goed naar.

Bijdrager
    hurrah

Hallo Oppie,
    bedankt voor je reactie, maar ik snap het niet helemaal. Wat zou er niet aan kunnen kloppen?

Bijdrager
    mark-a-mac

Als je de AE verbindt met een Ethernetkabel moet je volgens mij gewoon Verbindingsdeling uitschakelen (AE in brugmodus). Je hoeft ‘m in elk geval niet te laten verbinden met het draadloze netwerk van je Experiabox.

Bijdrager
    Oppie

Waarom zou het wel kloppen? het is volgens mij een andere functie dan jij denkt. RTM.

Bijdrager
    Danim

Als je AE via en ethernetkabel vastzit aan de Experiabox, moet je volgens mij de optie “maak draaloos netwerk aan” kiezen.

Danim

Bijdrager
    hurrah

Hmmm. Werkt helaas allemaal niet… Hij blijft hem niet vinden. Ook niet na handmatige configuratie waarbij ik hem via Ethernet geleid heb ipv via draadloos.

Iemand een gouden tip en/of eigen ervaringen met de AE ism Experia/Thomson van KPN?

Bijdrager
    mark-a-mac

Wil je nou zeggen dat, wanneer je de AE geheel loskoppelt en ‘m dan met een UTP-kabeltje aan je Mac hangt (niet aan de WAN-poort, maar aan een van de drie LAN-poorten), je ‘m nog steeds niet kunt vinden? Dan moet je de AE maar eens resetten…

Bijdrager
    hurrah

Hier wordt het mooi omschreven: http://ipod.about.com/od/usingairportexpress/ss/airport-express.htm

Dat zijn precies de stappen die ik maak. De AE blijft alleen op stap 6 hangen en ik krijg nooit stap 7 te zien…

Dan zegt ie ”Het configuratieprogramma de AE niet kan vinden sinds het opnieuw is opgestart. Er heeft zich een probleem voorgedaan. Probeer het opnieuw.”

Bijdrager
    Oppie

Wat jij wilt, kan gewoon niet.
    Die stappen in de door jou genoemde site, is alleen als voorbeeld, igv je ‘m draadloos aan een andere AP netwerk hangt.
    Jij zou met een draadje aan die Exp. moeten hangen, en als die Exp. ook een router is, zou je de AP Expr. in brugmodus moeten hangen.

Bijdrager
    mark-a-mac
    Oppie op 26 februari 2011

en als die Exp. ook een router is, zou je de AP Expr. in brugmodus moeten hangen

Dat zei ik een maand geleden ook, maar IS die Experiabox wel een router? Renners en rugnummers graag, TS!

Bijdrager
    Oppie

Tja, het schiet zo inderdaad niet op.

Bijdrager
    Stirf

Experiabox is ook een router. (zie hier)
    Ik ben dan wel niet de TS, maar hij moet hem inderdaad in brugmodus zetten via het Airport config. pgm.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.