14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Calpa

Airport Express en een 100 Mb verbinding

Dag iedereen,

Ik ben als student gezegend met een 100 Mb internet verbinding op mijn kamer; irritant is alleen dat ik met een goedkope router maar een maximale snelheid van 50 Mb haal op de kabel (en ook via WiFi dan, met ‘g’).

De vraag is of ik met Airport Express (kan er eentje via via wat goedkoper krijgen) wel die snelheid kan halen, op internet kom ik allerlei dingen tegen van mensen die het hebben over veel duurdere routers.. ik zie wel dat Airport Express dus n ondersteund met een theoretische snelheid ver boven de 100 Mb, kan ik op dat moment dan wel gewoon gebruik maken van mijn iPod touch op het netwerk; die enkel ‘g’ ondersteunt..

Dus..vragen..vragen..vragen..

Bijdrager
    iJoost

Wat draadloos betreft, de bandbreedte cijfers niet verwarren met de haalbare snelheid. 54 Mbit/sec bandbreedte geeft je effectief veel minder bytes per seconde dan je misschien zou denken als je deelt door 8. WiFi heeft nu eenmaal een behoorlijke protocol overhead, zoals dat heet.

En verder als je gewoon een ethernet aansluiting op je kamer binnenkrijgt, dan laat je toch vrolijk die router er tussenuit?

Inactief
    Anoniem

Het ‘n-protocool’ werkt alleen als al je verbonden apparaten voorzien zijn van een ‘n-netwerkchip’ .. de touch heeft een ‘g-protocool’ waardoor deze het hele netwerk automatisch op ‘g-snelheid’ zal klokken.

Bijdrager
    carpebios

Tenzij je N only instelt

Bijdrager
    Calpa