15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    TinMachine

airport express: eenvoudig netwerkbereik uitbreiden of….?

Beste mensen,

Recentelijk heb ik een probleem met het WiFi-bereik van mijn TimeCapsule en wie weet kan iemand me helpen. Als ik het bereik van het signaal wil vergroten met mijn AirPort Express gaat de internetsnelheid terug naar telefoontijden:cry: Hoe kan dat en wat is er tegen te doen?

Eerst even de situatie. Op de begane grond van mijn huis staat mijn Ziggomodem met daaraan gekoppeld mijn TimeCapsule. Mijn TimeCapsule zendt een draadloos WiFi-netwerk uit. Op de eerste verdieping, waar mijn woonkamer is, kan ik het WiFi-signaal nog prima ontvangen, maar op de tweede is dat zeker voor mijn iPad2 toch een uitdaging. Oplossing? UTP-kabeltje omhoog trekken en klaar. Dat gaat dus even niet, avond op geklust, dus feit is dat de TimeCapsule beneden blijft staan en het signaal op de eerste verdieping opgepakt moet worden door de AirPortExpress en deze het signaal verder moet brengen. Maar als ik dat ding er bij steek (met volgens mij de juiste instellingen), dondert de internetsnelheid terug naar de tijd van de grijze telefoon met draaischijf. Dus wat te doen???

Ik gebruik versie 6.0 van het Airport-configuratieprogramma, twee dagen geleden gedownload, en hieronder drie images. De eerste van de opzet, de tweede de relevante instellingen van het basisstation (denk ik) en de derde van de AirPortExpress.

/uploads/community/c21bf14f3449217ee1070db5ff7a37ea438ee2a1_0.png

/uploads/community/c61ac947bd8939542928a8fb843883403f956394_0.png

Bijdrager
    TinMachine

Beste mensen, mijn excuses, staan de plaatjes bij jullie ook over elkaar? Probeer het nu hier beter te doen, want ik kan niet vinden hoe ik mijn eenmaal geplaatst bericht kan aanpassen (redactie?) De situatie:

Bijdrager
    TinMachine

Het basisstation:

Bijdrager
    TinMachine

De AirPortExpress:

Bijdrager
    LighScan

Kan je even bij het basisstation de geavanceerde opties tonen van het draadloos netwerk? Het knopje “Draadloze opties” in je 3 post.

Je bericht bewerken doe je trouwens door op je avatar te klikken;-)

Bijdrager
    TinMachine

Bedankt voor je tip!!

Hierbij de geavanceerde opties:

Bijdrager
    App69

Als je bij het binnenkomen van je signaal 14Mb/s haalt dan kan geen enkele router die versterken. (Diegene die dit beweren leven in Fabeltjesland)
    Hoe meer AE’s je gebruikt hoe zwakker je signaal.
    En jouw AE is dan nog draadloos (zie stippellijn) wat de zaak nog trager maakt. Plus dat je er met twee gebruik van maakt.

Bijdrager
    TinMachine

Wat ik dan niet snap is dat als ik die AE gewoon uit het stopcontact trek we beiden wireless verbonden zijn met de TC (net zoals met de AE) en de snelheid van beiden gewoon super omhoog schiet. En geloof me, ik heb echt geen verstand van internetsnelheden, ik ken niet eens de meeteenheid daarvoor, ik weet alleen dat als ik iets download ik ongeveer op 1.16 Mbps zit. Geen flauw idee of dat super is of matig, maar daar ben ik prima tevreden mee. Maar als ik die AE bijprik gaat het rustig terug naar 14 Kbps en duurt het uren voor ik een webpagina heb geopend, Dus vooralsnog is het voor mij eerder een stoorzender dan een toegevoegde waarde en dat mag gewoon niet met Appleprodukten vind ik. Daarnaast is het fijne van Apple dat je ook geen wizard hoeft te zijn om alles goed te laten werken en dat lijkt nu toch wel zo te zijn. Dus ik begin een beetje nijdig te worden, niet op iemand hier hoor, verre van, maar gewoon dat het niet werkt en je met twee computertjes niet lekker kunt internetten:cry:

Bijdrager
    TinMachine

Bijdrager
    TinMachine

Bijdrager
    LighScan

Quote van TinMachine
    ]dus feit is dat de TimeCapsule beneden blijft staan en het signaal op de eerste verdieping opgepakt moet worden door de AirPortExpress en deze het signaal verder moet brengen. Maar als ik dat ding er bij steek (met volgens mij de juiste instellingen), dondert de internetsnelheid terug naar de tijd van de grijze telefoon met draaischijf.

Steek de Express uit het stopcontact, en ga op diezelfde plaats even met je laptop zitten (dus naast het stopcontact waar je de Express steekt).

Surf dan naar hier en post de resultaten.
    Vervolgens open je Netwerkhulpprogramma, selecteer je Wi-Fi (en1) en post je hier een screenshot van dat venster (shift+cmd+4+spatiebalk+klikken op je venster).

Na dit alles steek je de AirPort Express terug in het stopcontact, wacht je tot het apparaat klaar is (volledig opgestart) en maak je er verbinding mee.
    Doe dan bovenstaande 2 tests opnieuw en post uiteraard de resultaten hier.

Bijdrager
    App69

Om je internet snelheid te testen klik hier.

edit, zoals hierboven vermeld.

Bijdrager
    TinMachine

OK, alvast super bedankt voor de tip, ik ga vanavond aan de slag!

Bijdrager
    TinMachine

Nou beste helpers, ik heb voor een hardwarematige oplossing gekozen: dankzij de overbuurman staat de TC weer in mijn woonkamer (kabels trekken is ook een vak…) en nu heb ik, wireless, de volgende resultaten op speedtest:

Ik denk dat ik hiermee tevreden mag zijn, toch? Of valt dit in de categorie “kan, maar niet bijzonder”.

Ik wil tot slot iedereen heel hartelijk bedanken voor het meedenken, meehelpen, en belangeloos tijd steken in het helpen van een ander. Super!!!

Bijdrager
    LighScan

Snelheid is meer dan voldoende voor internetgebruik en streaming (HD)video te bekijken.:wink:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.