-
Door in het Airportconfiguratieprogramma naar het kopje Draadloos te gaan, en daar vervolgens kiezen voor “Draadloze modus: Breid bereik draadloos netwerk uit”. Dan kies je daaronder je bestaande netwerk en voer je de eventuele WPA2 key o.i.d. in.
Hier werkt het prima met 2x Airport Express, maar het zou ook moeten kunnen met 1 Airport Express gekoppeld aan een andere router. Met m’n oude Fritzbox die ik een tijd terug had ging het prima.
Bij Apple Airports moet je daarvoor een optie aanvinken (sta uitbreiding netwerk toe) en ik betwijfel of dat wel zo makkelijk gaat met niet-Apple-spul… :slant:
Je zult het moeten zoeken in een bridge-modus maar dat zal ook afhankelijk zijn van de mogelijkheden van je huidige router.
Makkelijk zou zijn als je alvast een deel van de afstand bekabeld kunt overbruggen zodat de Airport Express zijn ip-adres via DHCP van de router krijgt.Is dit ook mogelijk met een Airport Extreme? Ik ben namelijk van plan om mijn eigen Extreme te kopen naast mijn Express om in het gehele huis de wifi te versterken.
Beneden staat al een Extreme die verbonden is aan een router en dat is eigenlijk het mothership.
Verdieping erboven heb je een Airport Express om het bereik te vergroten.En in mijn kamer een Express die zorgt voor extra bandbreedte op de 2e verdieping en dat ik draadloos kan printen en muziek luisteren.
Nu wel ik een Extreme om ook het bereik te vergroten en eventueel op N in te stellen en ook wat harddisks op aansluiten. Is het dus mogelijk om een Extreme een huidig netwerk te joinen of niet?
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.