13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    iSneaker

Airport Express draadloos bestaand netwerk uitbreiden

Hallo,

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een bestaand wifi netwerk (geen Apple router) draadloos uit te breiden met een Airport Express om zo het signaal te versterken in een andere ruimte.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Naar mijn weten kan dat met eender welke router.

Bijdrager
    Ravaso

Ja dat is mogelijk…

Bijdrager
    iSneaker

Kan iemand mij dan ook uitleggen hoe ik dit in kan stellen? Ik krijg het voor geen mogelijkheid voor elkaar.

Bijdrager
    Chorro

Door in het Airportconfiguratieprogramma naar het kopje Draadloos te gaan, en daar vervolgens kiezen voor “Draadloze modus: Breid bereik draadloos netwerk uit”. Dan kies je daaronder je bestaande netwerk en voer je de eventuele WPA2 key o.i.d. in.

Hier werkt het prima met 2x Airport Express, maar het zou ook moeten kunnen met 1 Airport Express gekoppeld aan een andere router. Met m’n oude Fritzbox die ik een tijd terug had ging het prima.

Bijdrager
    sysop

Bij Apple Airports moet je daarvoor een optie aanvinken (sta uitbreiding netwerk toe) en ik betwijfel of dat wel zo makkelijk gaat met niet-Apple-spul… :slant:
    Je zult het moeten zoeken in een bridge-modus maar dat zal ook afhankelijk zijn van de mogelijkheden van je huidige router.
    Makkelijk zou zijn als je alvast een deel van de afstand bekabeld kunt overbruggen zodat de Airport Express zijn ip-adres via DHCP van de router krijgt.

Bijdrager
    cardwizard

Dat kan niet met elke routeer in ieder geval

Bijdrager
    Ravaso

Bij mij heeft het jaren goed gewerkt met een Linksys Router.. (draadloos)

Bijdrager
    SunKeeper

Als je geluk hebt werkt het, daarna is het afwachten of het stabiel blijft.

Krijg je het met geen mogelijkheid voor elkaar, dan is je router waarschijnlijk niet geschikt.

Bijdrager
    cardwizard

Ik heb het met 2 non Apple routers geprobeerd zonder succes , met een airport extreme of time capsule werkt het perfect

Maar er zullen misschien best routers zijn waarmee het wel werkt geen idee , maar zeker niet met elke willekeurige

Bijdrager
    Afroman

Is dit ook mogelijk met een Airport Extreme? Ik ben namelijk van plan om mijn eigen Extreme te kopen naast mijn Express om in het gehele huis de wifi te versterken.

Beneden staat al een Extreme die verbonden is aan een router en dat is eigenlijk het mothership.
    Verdieping erboven heb je een Airport Express om het bereik te vergroten.

En in mijn kamer een Express die zorgt voor extra bandbreedte op de 2e verdieping en dat ik draadloos kan printen en muziek luisteren.

Nu wel ik een Extreme om ook het bereik te vergroten en eventueel op N in te stellen en ook wat harddisks op aansluiten. Is het dus mogelijk om een Extreme een huidig netwerk te joinen of niet?

Bijdrager
    stavos

Ja, dat kan gewoon.

Bijdrager
    Afroman

Nice, thanks! Die gaan we binnenkort lekker aanschaffen!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.