14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    bep-mac

Airport Express dood ;(

Hoi,

Gisteren is mijn Airport Express spontaan overleden… geen lampjes meer, geen reset meer, geen leven meer in…

Ik denk dat ik er 1 uit de bewuste serie van 2004 heb. Zit nu op mijn werk dus ik kan het serie nummer niet checken…. maar er is al eens over gepost zie: http://www.onemorething.nl/community/topic/airport-express-dood-1

Vraag; is er inmiddels nog iets te doen en zo niet wat kan ik dan nu het beste aanschaffen. Ik zou graag wat meer bereik hebben aangezien ik soms in de tuin en op zolder slecht bereik heb, gaat een Airport extreme dat oplossen ? Of kan ik beter meteen een Apple TV aanschaffen ? Werk dat ook een beetje voor niet HD film die je streamt (doen we veel) ?

Wat denken jullie ?

GR BM

Bijdrager
    Dr. Maddox

Toevallig? Mijn AirportExpress is vorige week plots overleden met exact dezelfde symptomen…

Ik heb maar een nieuwe gekocht.

Bijdrager
    Maverick9898

Een Airport Extreme gaat dat niet oplossen denk ik. Kan je beter gewoon een nieuwe Airport Express komen. De ATV kan volgens mij niet de range extenden, althans niet dat ik weet. Als je niet HD-films streamed zou dat prima moeten werken.

Bijdrager
    daanclasener

Zoals ik Op de site van Apple lees, heeft de airport extreme reder berijk
    Doordat deze op 2.4 en 5 GHz zend, dus de extreme kan een oplossing zijn
    voor je probleem

Bijdrager
    Maverick9898

Maar dat doet de Airport Express ook, dus dat is geen argument voor een Airport Extreme.

Bijdrager
    KingAchille

Qua bereik liggen de Extreme en de Express niet zo ver van elkaar. De Extreme is nog wel nét dat tikkeltje sneller en meer bereik, maar je betaald er een prijs voor.
    Beide apparaten hebben verschillende voordelen. Wil je muziek streamen, kies je voor de Express. Wil je harde schijven draadloos delen, kies je voor de Extreme. En printen kunnen ze beiden draadloos.
    Als het voor een thuis situatie is, zou ik gaan voor de Express.

Bijdrager
    KingAchille

Qua bereik liggen de Extreme en de Express niet zo ver van elkaar. De Extreme is nog wel nét dat tikkeltje sneller en meer bereik, maar je betaald er een prijs voor.
    Beide apparaten hebben verschillende voordelen. Wil je muziek streamen, kies je voor de Express. Wil je harde schijven draadloos delen, kies je voor de Extreme. En printen kunnen ze beiden draadloos.
    Als het voor een thuis situatie is, zou ik gaan voor de Express.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Kleine aanvulling:

Airport Express: Tot 10 gebruikers tegelijk
    Airport Extreme: Tot 50 gebruikers tegelijk

Bijdrager
    daanclasener

@Maverick9898 dat doet de express niet

Bijdrager
    Dr. Maddox

Ik denk dat hier de n+g norm wordt bedoeld in plaats van de frequentie?

Bijdrager
    bep-mac

Mmmhhh, het is voor thuis, gebruikers is hooguit 2 of 3 (ipad meegerekend) dus misschien voor de meerprijs van extreme is een express de betere optie.

Bijdrager
    bep-mac

Ik was dat (2,4 en 5 Ghz) ook al tegengekomen, maar kom er niet uit wat het inhoud in de praktijk van een normale internetaansluiting e.d.

Heb ik dan beter bereik of gewoon bereik op 2 verschillende hertz frequenties ? en kan mijn macbook met airport daar wat mee ?

Bijdrager
    Maverick9898

@daanclaesener: je hebt gelijk! Ik dacht dat je bedoelde dat de Express een van de twee niet deed, maar jij bedoelde dat de Extreme het allebei tegelijkertijd deed en Express het een of het ander;). Dat wist ik niet;)! Excuus.

Bijdrager
    bep-mac

Wat ik tot nu toe vond:

2,4 Ghz is het meest gebruikt dus storingsgevoeliger maar wel beter bereik
    5,0 Ghz minder gebruikt dus stabieler maar wellicht minder bereik

Bronnen zijn verschillende forums.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.