10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    iPJ

Airport Express Configuratie

Heej..

Ik heb nu me Express goed geconfigureerd (Weet echt niet hoe je dat schrijft) en als ik hem dan mee neem dan vind het Airportcofiguratieprogramma hem niet meer en brand er ook een oranje lichtje op de Express…

Hoe kan dit?

Gr. iPJ!

Bijdrager
    makasa

als je deze op een andere locatie gaat gebruiken zal je de AE toch opnieuw moeten instellen met de gegevens van die locatie, evenals de Mac

Bijdrager
    iPJ

Maar je kan met verschillende profielen werken op een AE

Inactief
    Anoniem

Het hangt er een beetje vanaf wat je doet…
    Als je steeds een kabeltje aansluit en dan via je express wireless werkt dan heb je steeds dezelfde configuratie en hoef je in principe niets te configureren.

Bijdrager
    iPJ

Nee zo doe ik dat niet, ik gebruik hem als brug of dat hij verbinding maakt met mijn netwerk zonder ethernetkabels erin te doen. Maar als ik dan thuis ben doet alles het gewoon en als i hem dan mee neem dan gaat het oranje knipperen en vind ik hem ook niet meer i mijn configuratie programma….

Bijdrager
    Venerabilis

Daarvoor zal je ‘m eerst dienen te resetten* door dat miniscule knopje ingedrukt te houden voor ong. 10 sec. met een klein voorwerp (tandenstoker / pinnetje) aan de onderzijde naast de audiopoort .
    Daarna maakt ie opnieuw een draadloos netwerk aan, verbind daar dan mee, en dan kan je ‘m weer configuren..

Als je dan weer thuis komt zal je weer opnieuw een reset uit moeten voeren en weer opnieuw de instellingen doorgaan om je verbinding thuis weer aan de praat te krijgen,.. Sla dus voor eke locatie de instellingen op van je Airport op zodat je niet elke keer alle stappen opnieuw hoeft uit te voeren.

Bijdrager
    iPJ
    ”Venerabilis”

Daarvoor zal je ‘m eerst dienen te resetten* door dat miniscule knopje ingedrukt te houden voor ong. 10 sec. met een klein voorwerp (tandenstoker / pinnetje) aan de onderzijde naast de audiopoort .
    Daarna maakt ie opnieuw een draadloos netwerk aan, verbind daar dan mee, en dan kan je ‘m weer configuren..

Als je dan weer thuis komt zal je weer opnieuw een reset uit moeten voeren en weer opnieuw de instellingen doorgaan om je verbinding thuis weer aan de praat te krijgen,.. Sla dus voor eke locatie de instellingen op van je Airport op zodat je niet elke keer alle stappen opnieuw hoeft uit te voeren.

Hoe kun je dat opslaan dan…?

Bijdrager
    Venerabilis
    ”iPJ”
    ”Venerabilis”

Bijdrager
    iPJ
    ”Venerabilis”
    ”iPJ”
    ”Venerabilis”

Oke, dus mijn profiel opslaan, AE meenemen, resetten en weer een nieuw profiel maken en (eventueel) opslaan.. En als ik dan weer thuis ben weer resetten en waar kan ik dan dat profiel terug vinden?

Bijdrager
    Venerabilis

Waar je die zelf hebt opgeslagen..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.