20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    jgiessen

Airport Express compatible printers

Hey,

Weet iemand waar ik een lijst met alle werken printers kan vinden voor de Airport Express? Ik heb onder andere gezocht via google en op ander fora, maar kan niets hierover vinden vinden. De printer die ik wil aansluiten via usb is de Brother DCP-115C en zelfs Brother zelf laat via e-mail weten dat zij niet met zekerheid kunnen zeggen of dit gaat werken. Is er iemand die mij uit ervaring kan vertellen of dit zal gaan werken?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    computer space

Ik dacht dat alles dat zich op OSX laat installeren aan USB printers ook over Airport Express werkt.

Bijdrager
    jgiessen

Dat klinkt wel als logisch inderdaad, maar waarom spreekt Apple dan over compatible printers in een artikel op hun website http://www.apple.com/nl/airportexpress/, onderaan de pagina.
    Hieronder de e-mail van brother aan mij:

Geachte heer / mevrouw,

Wij kunnen niet garanderen dat u met deze combinatie kan printen, maar meestal lukt dit wel. Scannen gaat zeker niet.

Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest, heeft u verder nog vragen dan kunt u mij bellen op 020-5451251

Met vriendelijke groet,

Wie heeft een antwoord?

Bijdrager
    Skip

Ik heb een Canon Pixma 750 en een Airport Express. Als ik de printer aansluit op de AE dan werkt deze niet.

Bijdrager
    jgiessen

Werkt die printer wel in osx via usb?

Bijdrager
    mollie319

er is een on-officiele lijst met compatible printers, hier te vinden:
    http://www.ifelix.co.uk/tech/1013.html

Wellicht heb je er iets aan…..

marcel

Bijdrager
    Skip
    ”jgiessen”

Ja, aangesloten via USB op mijn iMac werkt deze uitstekend… Als leek dinv ik het eigenlijk wel vreemd want het signaal gaat naar de AE waarop de printer is aangesloten via de USB pport. Dus wat is dan het verschil qua aansluiting met de Mac?

Bijdrager
    stefanhendriks

Dit gebeurt vaker.

Zelf heb ik problemen met het zowel vinden van mijn Canon Pixma MP150 , zowel direct via USB op een wireless Router. Als via het netwerk op een Windows computer aangesloten.

Het schijnt dat er een hele rits aan printers zijn die alleen goed doen via USB (direct dus) en niet over een netwerk.

De driver die je meekrijgt voor je OS X is dus alleen voor lokaal gebruik.

Ik hoop dat iemand mij het tegendeel kan bewijzen.

Bijdrager
    jgiessen
    ”mollie319″

er is een on-officiele lijst met compatible printers, hier te vinden:
    http://www.ifelix.co.uk/tech/1013.html

Wellicht heb je er iets aan…..

marcel

Mijn printer staat er helaas niet tussen.. :( In ieder geval bedankt voor je zoekwerk!

Iemand anders met informatie over de Brother DCP 115C i.c.m. Airport Express?

Bijdrager
    jgiessen
    ”Skip”
    ”jgiessen”

Ja, aangesloten via USB op mijn iMac werkt deze uitstekend… Als leek dinv ik het eigenlijk wel vreemd want het signaal gaat naar de AE waarop de printer is aangesloten via de USB pport. Dus wat is dan het verschil qua aansluiting met de Mac?

Dat vind ik dus ook! Apple is zo gebruiksvriendelijk geweest door een shitload aan verschillende printer drivers in hun osx te bouwen, maar met het Printen via Airport express blijven ze steken met nota bene dezelfde printer die wél in OSX werkt.

Bijdrager
    mollie319

wat ik ook irritant vindt is dat je niet meer kan zien of je inkt op is enz.
    dat soort informatie werkt dan ook niet meer…..

marcel

Bijdrager
    jgiessen

Het is inderdaad niet zo mooi als ze doen overkomen, erg jammer.

Maar even ontopic: iemand een idee of de DCP-115C werkt met AIrport Express?

Bijdrager
    Joffry
    ”Martiniman”

Ik dacht dat alles dat zich op OSX laat installeren aan USB printers ook over Airport Express werkt.

Dat is wel erg optimistisch.

Bijdrager
    andries

even na blijven denken….

De meeste (goedkope) printers hebben geen buffer. Voor het printen is een constante datastroom nodig zonder onderbrekingen omdat de printer de gegevens direct verwerkt. De veelal duurdere printers kunnen het bestand in delen ontvangen en opslaan in hun buffer om het vervolgens printen….

Bijdrager
    computer space

Juist een inktjet heeft geen buffer nodig. Die kan best even wachten met het printen van een nieuwe regel. Ik denk dat het probleem meer zit in het feit dat een USB printer de computer op het moment dat weer een brokje data nodig is dit meteen kan vragen. Met Wifi ertussen zal dit inderdaad lastiger gaan.

Bijdrager
    fnk

Hij werkt gewoon via de Airport. Heb hem ook thuis op een Airport Extreme zitten.
    Wel effe zitten kloten, Niet de bijgeleverde driver op CD installeren.
    Op hun website de laatste driver downloaden.

Het scannen gaat dan wel niet en de rest ook niet (inkt onderhoud enz.) maar met mijn Powerbook en G5 kan ik gewoon printen.

Bijdrager
    jgiessen

Kijk! dat wilde ik even weten. Hardstikke bedankt! :lol:

Bijdrager
    stefanhendriks

Toch is het wel vreemd dat een USB driver in principe niet over netwerk werkt. je zou zeggen dat je een ‘brug’ moet kunnen slaan tussen de USB poort en een netwerk poort.

Dit lijkt mij de ultime oplossing. Je sluit je printer aan via een virtuele USB poort die in feite dus naar een netwerk locatie verwijst (dus over Windows, of via Airport (extreme)). Ik heb al gezocht naar een dergelijke oplossing, maar nog niets gevonden…

Bijdrager
    jgiessen

Ik begrijp inderdaad ook niet dat dit zo krom in elkaar zit. Mocht je nog een oplossing vinden, kun je hem dan even delen? Succes met je printer.

Bijdrager
    stefanhendriks

Dank.

Ik heb een andere rigoreuze manier nu, en ben er alles behalve tevreden mee. Maar goed. Ik heb even Parallels geinstalleerd, Windows erbij en vervolgens via daar een shared folder mijn documenten uitprinten. Gaat prima hoor, maar het is nu niet echt super handig. Het werkt tenminste, maar 4 gig hd ruimte nodig voor printen.. ouch.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.