5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Gerhard

Airport Express & Chello Extreme

Ik zit te denken aan Airport Express maar vroeg me af of dat ten koste gaat van mijn internet-snelheid.

(Powerbook G4, 1GB Mhz, 1,5 GB ram, OS 10.4)

Dank u : )

Gerhard

Bijdrager
    Byron

Airport express en je airport kaart zijna llemaal 802.1g als het goed is, das dus een 54mbps lijntje.. Snel zat dus..

Bijdrager
    Nikita

De snelste ADSL verbindingen zijn momenteel 20 Mbit/s. Airport Extreme (en ook het Express basisstation) kunnen tot 54 Mbit/s aan. Hou je nog bandbreedte over ook! Alleen als je een oude Airport hebt, kan je in de knel komen, omdat het oude type tot 11 Mbit/s ondersteund.

Bijdrager
    Beathoven

Dit gaat wel ten koste van je snelheid ja, laatst nog een test mee geweest en ik weet zo de exacte resultaten niet meer maar de express zat er iig flink onder. Zowiezo halen draadloze routers in het algemeen niet het volledige uit Chello ‘extreme’. Misschien dat de Airport Extreme (die deed niet mee aan de test) het hier beter doet, maar anders zou ik toch gaan voor een vaste verbinding (router met draad dus;) ).

Ik zal het testrapportje binnenkort eens opvragen, kun je meteen zien welke (bedrade) routers geschikt en minder geschikt zijn voor Chello Extreme.

Oh ja.. chello extreme is down / up
    20480 / 2048 kbps

Voor het een na hoogste abbonement (Chello Classic) waarbij je snelheden van 8192/1024 kbps haalt is een airport express natuurlijk wel geschikt. Dit gebruik ik zelf ook momenteel:)

Kortom mijn advies:

Optie 1: Je neemt Chello Extreme en koopt een geschikte router met UTP bekabeling en geen Airport Express

Optie 2: Je neemt Chello Extreme en koopt een geschikte router met UTP bekabeling en wel een Airport express. Deze airport hang je vervolgens aan de ‘bedrade’ router die wel de snelheid aankan . Zo heb je iig 1 PC of Mac die de volledige snelheid kan halen.

Dan kun je daarnaast icm de airport express door het huis met een ibook of powerbook overal internetten, maar dan neem je genoegen met een iets mindere snelheid op je laptop.

Optie 3: Je neemt Chello Classic of een lagere snelheid icm een airport express

Bijdrager
    Gerhard

Top!

Bedankt allemaal : )

Gerhard

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.