6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Jaimie

Airport express + aparte WIFI

Hallo

Ik heb thuis een WIFI router van KPN waar ik gebruik van maak om met mijn laptops het internet op te kunnen.

Nu heb ik ook een tijd geleden een Airport Express gekocht zodat ik bijv in een andere kamer een Harman Kardon setje aan kon sluiten en muziek kon laten afspelen dat van mijn laptop afkwam. Ook vond het idee van een draadloze HD back up wel grappig en ga zo maar door.

Echter, als ik van de Airport Express gebruik wil maken moet ik op mijn laptops naar een ander netwerk, die ik dus zelf heb aangemaakt met de Airport Express.

Hoe kan ik nu op mijn eigen netwerk gaan zitten EN dan ook gebruik maken van het internet dat de KPN router biedt?

Bijdrager
    Pieterr

Loopt er een ethernetkabel van je KPN WiFi router naar de kamer waar de AE staat?

Bijdrager
    Jaimie

Nog niet.. maar er kan een kabel in de router ja. Niet dat het de lokatie van de router nu echt handig is. Die staat namelijk dicht bij de voordeur:(

Bijdrager
    Pieterr

Je netwerk draadloos uitbreiden zal namelijk lastig zijn, omdat je hoofdrouter niet van het fruitmerk is.

Bijdrager
    Apple

Je kan je Airport Express ook laten deelnemen aan je bestaande Wifi netwerk. Hij fungeert dan als client. Het handigste is het aanpassen van deze settings met een (tijdelijke) UTP kabel tussen je macbook en de airport express is mijn ervaring.

Bijdrager
    mark-a-mac
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.