11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    iPod Jimmy

Airport Express alternatief

Weet iemand of er een alternatief voor Airport Express is. Dat houdt in dat ik al een modem heb en daar een draadloos netwerk voor wil maken. Er hoeft geen printer of muziek functie voor zijn. Het moet niet duur zijn (arme student, jullie kennen het wel :P). Heeft iemand een idee? Misschien een stokje voor in router. Als je een oplossing hebt, hoor ik ook graag waar dit te koop is.

Bvd

Bijdrager
    MrAcid

Voor ongeveer 40 euro kun je wel een draadloze router kopen die je gewoon achter je modem kunt hangen. Voorwaarde is wel dat je modem nu met een ethernetkabel (niet met USB dus) op je Mac/PC is aangesloten.

Bijdrager
    Pieterr
    ”iPod

Als je een oplossing hebt, hoor ik ook graag waar dit te koop is.

http://tweakers.net/pricewatch/cat/662

Bijdrager
    Martijn Snels

Houd er rekening mee dat niet alle routers lekker samenwerken met OSX. Het is dan ook goed om wat research te doen als je er een hebt gevonden. Dit is dan ook meteen het voordeel met de Airports, deze werken haar fijn samen met OSX.

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”MrAcid”

Voor ongeveer 40 euro kun je wel een draadloze router kopen die je gewoon achter je modem kunt hangen. Voorwaarde is wel dat je modem nu met een ethernetkabel (niet met USB dus) op je Mac/PC is aangesloten.

Dit is zo. Alleen is een modem niet heel erg lastig te installeren?

Bijdrager
    Pieterr
    ”iPod

Alleen is een modem niet heel erg lastig te installeren?

Het modem heb je al. Wat je zoekt, is een wireless router. En die zijn heel makkelijk te installeren. Vrijwel alle wireless routers zijn configureerbaar via een webinterface, en daarom ook goed met OS X te gebruiken.

Iedereen heeft zo z’n favoriete merk. Ikzelf heb goede ervaringen met Linksys. Misschien is de WRT160N een optie voor je.

Bijdrager
    Oppie
    ”Martijn

Houd er rekening mee dat niet alle routers lekker samenwerken met OSX.

Je hebt slecht en goede routers (en e.e.a. er tussen in), maar niet werkende met OS X?
    Nog nooit zo’n router tegen gekomen!

Bijdrager
    boekeloo

Wat is er mis met de AirPortExpress?? Koop toch gewoon een goed ding zonder ellende…

Bijdrager
    mark-a-mac

Heb zelf goede ervaringen met de SMC WBR14-N2. Kost nog geen 40 Euro, heeft a/b/g/n wireless en vier keer 100Mb Ethernet. Altijd handig. Helaas geen 5 GHz-optie, maar dat mag je voor die prijs ook niet verwachten. Een maar: niet samen met UPC gebruiken, tenminste, dat was een tijdje geleden zo. Als UPC in het WAN bezig was, resette de router daardoor.

Bijdrager
    TheM4inframe

een D-link kan ook nooit kwaad

Bijdrager
    stijn23

Een edimax wireless accesspoint werkt ook en kost slechts 25 euro. Mijn type kan je ook ineens instellen als ethernet bridge, accesspoint, range extender,…
    Routers die niet werken met mac os x heb ik zelf ook nog niet gevonden…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.