11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Vandefilm

Airport express als verlenging netwerk?

Dag allemaal,
    Ik heb op mijn slaapkamer geen goede wifi-verbinding met mijn (standaard) router van kpn. Ik heb wel een internetkabel lopen van mijn kpn-router naar mijn iMac, die op mijn slaapkamer staat.
    Is het mogelijk om aan die kabel een airport express aan te sluiten en deze als wifi-verlenger te gebruiken op mijn kpn-router? En kan ik die internetkabel gewoon in de WAN-poort stoppen en een nieuwe kabel in de LAN-poort zodat mijn iMac bedraad blijft?
    Alvast bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    Koezel

Als je al een kabel in je Imac hebt boven waarom zou je dan nog een AE plaatsen?

Bijdrager
    jv65

Misschien voor z’n iPhone, iPad, Laptop of Smart TV?

@vandefilm
    Jazeker, dat kan. Je moet dan “Maak draadloos netwerk aan” selecteren en die dan dezelfde naam en wachtwoord als je KPN router geven. Vervolgens de Airport in brugmodes zetten (als dat niet al automatisch zo is ingesteld).

Bijdrager
    Selected

Bijdrager
    Vandefilm

Bedankt jv65! Is inderdaad voor mijn iPad en iPhone. M’n iMac wil ik graag bedraad houden omdat het toch wat stabieler is.

Bijdrager
    Vandefilm

Nog een andere vraag.
    Ik kan een gereviseerd airport express en een gereviseerd airport extreme (basissstation) kopen, beide 79 euro. De AE is uit juni 2012 en de extreme uit juni 2011. Is de extreme beter op sommige punten of kan ik gewoon de express nemen? (die er wat mij betreft beter uit ziet)

Bijdrager
    jv65

Als het de nieuwste generatie Airport Express is (formaat Apple TV), zou ik die nemen. Voordeel van een Express is dat je die kan aansluiten op je stereo zodat je draadloos kan streamen.

Bijdrager
    Vandefilm

Die is het inderdaad. Ik denk dat ik dan inderdaad voor de express ga. Hoewel het jammer is dat je daar geen externe harde schijf in kan pluggen.

Bijdrager
    Baron Van Dedem

In mijn studentenhuis hebben wij ook zo’n waardeloos KPN router. Daarom heb ik een Airport Express gekocht en de Wifi functie van de KPN router uitgezet. Het internet door het hele huis werkt veel sneller en zelfs streamen naar Apple Tv gaat als een zonnetje. Daarnaast zou ik voor een actueel model nemen en niet een uit 2011/2, simpelweg omdat er in 3 jaar nieuwe wifi technieken zijn bijgekomen waar je in de toekomst nog plezier aan zult beleven.

Bijdrager
    Vandefilm

Hmm, bedankt. Maar de gereviseerde express is volgens mij de ‘nieuwste’ variant, dus wat dat betreft zit ik goed. Ik ga hem denk ik wel als verlenging gebruiken omdat ik op mijn slaapkamer dan ook een stereoset aan ga sluiten. Volgens mij zit er op de extreme uit 2011 en de express uit 2012 (op de markt gebracht) dezelfde wifi, maar ik kan me vergissen.

Bijdrager
    Vandefilm

Voor mijn eigen duidelijkheid nog een laatste vraag (ik krijg hem morgen binnen).
    Als ik mijn internetkabel in de Airport Express in de WAN-poort druk, dan haalt hij z’n verbinding uit die kabel of haalt hij het dan nog steeds uit wifi?
    Ik ga elk ‘gaatje’ vullen. Dus ik gebruik de WAN-poort om internet van te krijgen, de LAN-poort om mijn iMac te verbinden, die stereo-poort om mijn stereo op aan te sluiten en de USB-poort voor mijn printer.
    Ik zou dus graag willen dat hij z’n internet van de kabel krijgt maar wel wifi uitzend. Dat kan neem ik aan toch allebei?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.