9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    iJasper

AirPort express als apart netwerk via WiFi

Hoi,

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Airport Express in te stellen als een apart WiFi netwerk die ook nog eens verbinding kan maken met een bestaand netwerk..

Wat lukt:
    – AirPort Express als (denk ik) range-extender – Express niet als apart netwerk zichtbaar, maar wel geconnect aan standaard internet-router
    – Losstaand Wi-Fi netwerk – maar dan heb ik geen internet verbinding

Wat ik wil – en wat eerder ooit eens is gelukt, maar weet niet meer hoe:
    – Los WiFi-netwerk, die via WiFi verbinding maakt met de bestaande router.

Het kan, want het is ooit gelukt, maar hoe…… geen idee, ik krijg het niet voor elkaar en word gek van het hard-resetten en proberen.

Bijdrager
    gipsman

Bedoel je een gast-netwerk?
    Dit kan je makkelijk aanmaken binnen een bestaand airport netwerk, tenminste als het de laatste generatie airport betreft.
    Het guest network houdt jouw instellingen ( wachtwoord,…) en voorzieningen ( printer,…) buiten schot.

Bijdrager
    iJasper

Ja, dat is het denk ik! Maar ik heb een Airport Express die direct als stekker in de muur gaat. Dus geen 4-kant-appletv-like-blokje.

Bijdrager
    raymin

De airport express onder het tabje Internet via dhcp een verbinding laten maken met je bestaande wifi netwerk.

Onder het tabje Draadloos, bij netwerkmodus kiezen voor ” maak draadloos netwerk aan” Geef je tweede wifi netwerk een naam en zorg er voor dat je nieuwe wifi netwerk in een andere ip range zit dan je bestaande. (denk dat het het daar fout gaat bij jou)

Dus je bestaande netwerk zal iets zijn van 192.168.0.xxx
    Zet je nieuwe netwerk dan op 192.168.1.xxx of neem een hele andere range 10.0.0.xxx

Bijdrager
    raymin

Je kunt toch altijd via je Airport-configuratieprogramma op de Airport Express inloggen, of na een harde reset via je iPhone of iPad (via de wifi verbinding die dan wordt aangeboden door de AE.)

Bijdrager
    fred44nl

als je een Airport draadloos een bestaand netwerk wil laten uitbreiden, dan moet je die instellen met “Breid netwerk uit” èn bridge-mode.

Bijdrager
    raymin

Hij wil een extra WiFi netwerk al ik hem goed begrijp en niet een bestaande uitbreiden.

Bijdrager
    fred44nl

Los WiFi-netwerk, die via WiFi verbinding maakt met de bestaande router.

ik denk niet dat dat kan, maar misschien heb ik het mis:)
    voor zover ik weet zijn er maar 2 mogelijkheden:
    – met kabel = maak netwerk aan
    – draadloos = breid netwerk uit.

Bijdrager
    iJasper

Maar het is dus ooit gelukt WiFi-gastnetwerk-achtig-iets aangemaakt via WiFi, maar weet echt niet meer hoe..

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.