8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Perry

AirPort Express – AirTunes

Ik ben er over na aan het denken om een (of een aantal) AirPort Express te kopen omdat ik sinds kort een MacBook Pro heb en via mijn speakers thuis mijn muziek wil beluisteren. Ik heb al een Time Capsule en wil met de AirPort Express mijn netwerk uitbreiden.

Wat vinden jullie van de AirPort Express en wat zijn jullie ervaringen met de AirPort / AirTunes?

Bijdrager
    djpwich

Ik heb er positieve ervaringen mee, gebruikte hem om mijn netwerk uit te breiden en om buiten tijdens het werken via wat aangesloten speakers naar mijn muziek te luisteren.

Dat ging allemaal zonder problemen.
    Ik heb wel vaker op het forum hier gelezen dat je even moet uitkijken met altijd de laatste firmware installeren op de Airport apparaten aangezien dan zaken een stuk minder goed kunnen gaan werken maar dat moet je maar eens zoeken hier op het forum.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Op zich werkt het goed. De afstand is wel al snel een probleem bij het streamen en dit uit zich in gehaper. In combinatie met de remote app op de iphone is het wel een strak systeem:)

Skippen pauze en play werkt wel met de iMac remote, volume niet.

Bijdrager
    Perry

Zijn er meerdere die vaak last hebben van gehaper bij het streamen? Dit is wel minder dan.

@ Dr. Maddox
    Ja idd, ik heb zelf ook een iPhone en zag net een filmpje op apple.nl daarover. Ziet er echt geweldig uit! Maar welke afstand moet ik me dan voorstellen, 3 meter 10 meter?

Moderator
    Poezenbeest

Hier een meter of zeven en dat werkt perfect…. Ik gebruik hem als basisstation en dat gaat ook prima. Beetje gedoe met de <BA de laatste tijd met de verbinding (de IM-programma’s moeten vaak opnieuw verbinden), maar voor de rest prima.

Heb er ook een in de badkamer voor een set computerboxjes daar, zodat ik zelf geen klanken onder de douche hoef uit te stoten….

Bijdrager
    MacSjon

geweldig systeem i.c.m. met Apple Remote app op de iPhone zoals hierboven al aangegeven. Helaas is bij mij in de tuin nog wel eens een kleine hapering in de verbinding (+/- 25 meter van iMac) maar ik hoop dit op te lossen door er nog een Extreme tussen te hangen die ik op dit moment uitgeleend heb. Waarschijnlijk heb je met een volledig N netwerk een beter bereik dus zal die 25m ook makkelijk te doen zijn.

In huis heb ik altijd een perfecte verbinding met de airtunes, ook als ik die op meerdere plaatsen tegelijk aan heb. Alleen in de garage wil het signaal wel eens slecht doorkomen (dubbele brandvertragende muren en veel metalen voorwerpen zijn niet echt bevoordelijk voor het signaal).

Met de verschillende firmware updates is het er naar mijn mening alleen maar beter op geworden dus dat uitstellen daarvan lijkt me onnodig. Ben wel benieuwd welke invloed de laatste update van OSX (5.8) heeft op de verbinding want die zou de verbindinge met Aitrport netwerken moeten verbeteren/stabieler maken…(vanavond eens installeren)

Bijdrager
    Speedooo

Ik heb mijn Airport Express ook gekocht voor mijn muziek en als extraatje dat de netwerk verder werd uitgebreid. Ik gebruikte toen nog geen Airport Extreme of Time Capsule als basisstation en dan moet ik zeggen het instellen van de Airport Express gaat dan erg moeilijk, een draadje loopt nog wel ergens op dit forum.

Maar we hebben toen na veel problemen een Airport Extreme gekocht om te kijken of dat beter werkte en inderdaad toen werkte de Express perfect! En ik moet zeggen ik ben er erg tevreden mee! Makkelijk muziek afspelen vanuit mijn laptop als ik op bed op me MacBook aan het werken ben.

Conclusie in het huis altijd een perfecte verbinding en AirTunes werkt zeer goed:)

EDIT:

”MacSjon”

Ben wel benieuwd welke invloed de laatste update van OSX ( 5.8 ) heeft op de verbinding want die zou de verbindinge met Aitrport netwerken moeten verbeteren/stabieler maken…(vanavond eens installeren)

Na de update ben ik blij dat mijn MacBook een netwerk meteen vind, ik werd al moe dat ik steeds moest wachten totdat hij een netwerk had gevonden, die tijden zijn nu voorbij:)

Bijdrager
    A_Billy

Airport Express werkt bij mij al geruime tijd zonder enkel probleem. Ik heb mijn iMac in een totaal andere hoek staan van het huis dan de Airport Express (+/- 15 meter hemelsbreed, klein huis ;))

en in combinatie met remote op de iPhone is het natuurlijk het ideale speelgoed!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.