13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    solutions

Airport Express & Airport Express en beveiliging

Mannen (& vrouwen),

Ik heb een draadloze internetverbinding. Eén Airport Express is verbonden met mijn modem en een andere gebruik ik door het hele huis om overal een goede verbinding te krijgen. Dit werkt super. Alleen is mijn netwerk NIET beveiligd. Ik heb weleens een poging gedaan om dit te fixen, maar dan krijg ik geen verbinding meer. Kan iemand stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om deze twee Airports te beveiligen?

Many thanks…

Bijdrager
    mooirood

Hulpprogrammas > Airport-hulpprogramma starten.
    Basisstation selecteren > Configureer.
    Onder kopje Airport > optie Airport-netwerk > Draadloze beveiliging > aanzetten
    [wachtwoord ingeven en basisstation herstarten]

succes :)

Bijdrager
    iDuck

Secundair (via WDS) basisstation, zet deze uit.
    Configureer je primaire basisstation zoals hierboven beschreven.
    Zet je secundaire basistation aan en configureer hem als WDS. De instellingen worden overgenomen van het primaire basistation. Behalve: toegang via Mac adres, onzichtbaar netwerk. Deze aan je voorkeuren instellen, meestal gelijk aan het primaire station.

good luck :)

Bijdrager
    solutions
    ”johie”

Secundair (via WDS) basisstation, zet deze uit.
    Configureer je primaire basisstation zoals hierboven beschreven.
    Zet je secundaire basistation aan en configureer hem als WDS. De instellingen worden overgenomen van het primaire basistation. Behalve: toegang via Mac adres, onzichtbaar netwerk. Deze aan je voorkeuren instellen, meestal gelijk aan het primaire station.

good luck :)

Secundair basisstation uitzetten? Gewoon uit het stopcontact trekken neem ik aan? Of moet dit via de software?

Thanks

Bijdrager
    solutions

En wat is WDS?

Bijdrager
    iDuck

Ja gewoon uit het stopcontact trekken.

Wireless Distribution System, maakt het mogelijk om een bestaand netwerk uit te breiden.

Bijdrager
    solutions

Ok duidelijk. Welke soort beveiliging kan ik het beste kiezen? Het gaat om een thuisnetwerkje.

Thanks

Bijdrager
    iDuck

Ikzelf heb hier WPA2-persoonlijk, onzichtbaar netwerk en toegang via mac-adressen. (ook via WDS trouwens) Werkt prima.

Bijdrager
    solutions

Ik heb stap 1 uitgevoerd en het basisstation beveiligd. 2e Airport aangesloten en nu? Hij herkend die 2e airport niet! Wat te doen?

Thanks

Bijdrager
    iDuck

Denk dat je het beste de 2e Airport even kan resetten.

Bijdrager
    solutions

Hij doet nu helemaal niks meer (oranje knippert). Of gaat dit ff duren?

Bijdrager
    iDuck

Je zal hem nu moeten zien in je airport hulpprogramma. Volgens mij vraagt OSX dan zelf of deze als WDS moet worden ingeschakeld als je hem wil configureren maar dat ben ik even kwijt.

edit: gereset met het knopje op de AE?

Bijdrager
    solutions

Pfff, t’is nu bijna zaterdag (toch ff een halve dag mee bezig geweest), maar ik heb alles aan de praat (en beveiligd). Bedankt voor jullie reakties.

EDIT: t’is zojuist zaterdag geworden 8)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.