7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

Airport Express, Airplay en muziek

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over Airplay van de Airport Express. Op de website van Apple staat het volgende:

Daarvoor hoef je alleen je AirPort Express in een stopcontact in de buurt van je luidsprekers te steken en die daarna met een audiokabel aan te sluiten.

Ook staat er een plaatje van een Mac, een Airport Express en enkel boxen. Klopt het nu dat je alleen maar boxen nodig hebt of heb je er ook een torentje, versterker of home cinema bij nodig? Verderop hebben ze het weer over een stereoinstallatie. Er gaat toch maar een draadje de Airport Express in? Hoe zit het dan met twee of meer boxen?

Bijdrager
    KarelWillem

Je hebt aan boxen – met een ingebouwde versterker dan natuurlijk – genoeg.

Die hebben een 3.5mm stekker. Of een optische kabel.

In beide gevallen is het maar één kabel.

‘Boxen met twee kabels’, zijn bedoeld om op een stereo-installatie aan te sluiten.

Bijdrager
    wimbers

Luidsprekers moeten altijd versterkt worden. Dat kan zoals bij veel computerspeakers via een ingwbouwde maar meestal inferieure versterker ( te herkennen aan een stekker aan één van de luidsprekers) of via een veel betere oplossing: een losse versterker en luidsprekers.

De airport express stuurt alleen het signaal door via het airplay protocol.

Bijdrager
    arieboomsma

@Wimbers. Niet helemaal waar. Er zijn ook actieve speakers, die hebben een versterker ingebouwd. Veelgebruikt in geluidsstudio’s. Ook van die computerspeakers hebben een ingebouwde versterker en sluit je dus aan met bijvoorbeeld een tulpkabel.

Bijdrager
    KarelWillem

Eigenlijk zegt wimbers dat ook.:lol:

Alleen dat ze dan altijd ‘inferieur’ zijn, is ietwat bezijden de waarheid.

Je hebt érg goede actieve speakers.

Moderator
    Strifer

Okay, dus er moeten actieve speakers zijn met een ingebouwde versterker waar ik de airport expres op aansluit of gewoon een installatie met de boxen eraan vast waar ik de airport express op aansluit (op de installatie dan).

Bedankt voor de antwoorden!

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, klopt helemaal.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.