7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    atlasemiel

airport express aan de time capsule hangen ipv de KPN router

Hi,

Heb draadloze KPN router daarmee is mijn Timecapsule draadloos verbonden. Ik wil uitbreiden naar schuurtje met een aiport express maar die maakt telkens verbinding met de KPN router die verder wegstaat als mijn TC (toevoegen aan bestaand netwerk). Ik zou liever zien dat de airport express met de TC verbind. (die laatste staat als ‘verbind met draadloosnetwerk’ genoteerd)

Bijdrager
    T-sec

KPN modem/router op Bridged zetten, TC via LAN op KPN modem/router aansluiten en als router aanstellen, hierop via de TC LAN uitgang bekabeld de AE aansluiten en de rest gaat Bonjour vanzelf. En Wifi uit het KPN modem/router uitschakelen, dat kan alleen maar gedoe geven, of kanalen bezetten.

En wordt AE via LAN lastig dan kun je dit via Wifi doen maar ik ben er gezien de stabiliteit en snelheid geen fan van.

Op deze manier draai ik hier mijn Wifi netwerk met Ziggo modem/router, ook Bridged. Daarbij heb ik een kleine reeks IP adressen in de TC gereserveerd voor o.a. de AE, huisautomatisering, Nest rookmelders, etc. Allemaal zaken waarvan ik het prettig vind dat deze altijd een eigen IP adres hebben welke niet ingepikt kunnen worden door tal van DHCP clients.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door T-sec.
    Bijdrager
    TheBigZ

Heb je stroom in je schuurtje? Zo ja, koop dan een Powerline setje. Werkt perfect.

Bijdrager
    RW076

Trek een netwerkkabel naar dat schuurtje, het is lekker weer, je werkt misschien vanuit huis. Ga je nog jaren zo ontzettend veel plezier van hebben. Kan overigens ook prima met de Express, alleen gebruik je dan dus een kabel van modem of Time Capsule (welke prettiger geplaatst staat, er van uitgaan dat de modem ook een netwerkpoort heeft met bridge) naar de express. Succes, een meter diep moet vaak genoeg zijn.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>RW076 op 23 mei 2020 om 19:53</p>
    een meter diep moet vaak genoeg zijn.

een meter ???

wat dacht je van 30 cm

zeker als de kabel in een buis trekt.

Bijdrager
    janbertwedman

1 spade diep.

Bijdrager
    makoe

Je hebt een KPN router. Die kun je niet zomaar in brugmodus zetten. Kun je geen tv meer kijken.
    Ik zou een powerline/homeplug setje gebruiken.
    1 bij je kpn router en de ander in de schuur. In de schuur je AirPort weer aansluiten en netwerk maken met zelfde naam en wachtwoord.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.