10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    –help

[Airport Express 802.11N] Ontvangst is slecht/onder specs ?

Ik heb hier thuis twee maal een airport expres. één maal een 802.11G en één maal een 802.11N model. Nu is het gekke dat ik op zolder de 802.11G wel goed kan ontvangen, maar de 802.11N vaak minder goed. Lijkt mij dat de nieuwere techniek toch een groter bereik zou moeten hebben aangezien deze ook op de 5Ghz band draait. Het gekke is dat als ik vanaf beneden loop met me laptop (open) en dan naar zolder ga (terwijl verbonden te zijn met de 802.11N AP) heb ik boven nog wel goed ontvangst maar kunnen er geen pakketjes meer ontvangen/verstuurd worden :x .

Wie kent dit probleem ? Dit probleem doet zich voor met een MBP 2,4/MB 2,0/iB 600…

Inactief
    Anoniem

Ik kan de N zelfs niet door 1 plafond doen gaan, totaal geen ontvangst meer terwijl ik boven mijn Airport Extreme zit.
    Zet ik hem op G, dan heb ik perfecte ontvangst.

Hoe nieuwere technologie niet altijd beter is.;-)

Bijdrager
    iDuck

Jouw .n Airport Express werkt ook op de 2,4GHz band omdat deze samenwerkt met de .g AX. Dus niet op de 5GHz.

Lijkt mij dat de nieuwere techniek toch een groter bereik zou moeten hebben aangezien deze ook op de 5Ghz band draait.

Bijdrager
    Ceynox

5Ghz. band komt moeilijker door objecten heen.

Bijdrager
    Oortjes

Het signaal ‘draagt’ vooral horizontaal, dat is één van oorzaken waarom je op zolder geen ontvangst meer hebt. Heb je het al geprobeerd wat er gebeurd als je ergens anders op de zolder bent? dus ipv voor op zolder nu met je macbook naar de achter zolder verhuizen.

Bijdrager
    –help
    ”iDuck”

Jouw .n Airport Express werkt ook op de 2,4GHz band omdat deze samenwerkt met de .g AX. Dus niet op de 5GHz.

Lijkt mij dat de nieuwere techniek toch een groter bereik zou moeten hebben aangezien deze ook op de 5Ghz band draait.

Nee, heb twee apparte netwerken hiervoor. Daarom heb ik dus ook 2 x een APE

Bijdrager
    –help
    ”Ceynox”

Ah dat zou inderdaad een verklaring zijn ervoor ja !

Bijdrager
    Ceynox
    ”bmwmaster”
    ”Ceynox”

Ah dat zou inderdaad een verklaring zijn ervoor ja !

Volgensmij, maar ik weet het niet zeker, kan je het vergelijken met bijvoorbeeld GSM en UMTS signalen.
    GSM (bijv. 800/900 mhz) heeft binnenshuis een beter bereik dan een UMTS signaal (rond de 2GHz.) Hoe hoger het signaal, hoe meer last het ondervindt van obstakels (pin me hier niet op vast).

Bijdrager
    Pieterr

http://www.appleinsider.com/articles/08/03/31/exploring_time_capsule_wifi_802_11n_and_the_5ghz_band.html&page=2

However, 5 GHz is also a higher, shorter radio frequency, which means that at the same amount of radio transmission power, its radio waves propagate shorter distances than those of 2.4 GHz base stations. The 5 GHz band is also worse at penetrating solid objects such as wooden walls in a home (neither band can penetrate metal walls, such as lath and plaster walls using a metal mesh found in some older buildings). There are also power transmission restrictions that affect the use of the 5 GHz band. These factors combine to result in users likely seeing a significant drop in their signal range when using 5 GHz.

Bijdrager
    Kasper

Dit heeft met allerlei factoren te maken. Het kan ook zijn dat je bijvoorbeeld veel buren hebt met een draadloos netwerk en dit als stoorzender werkt. Of een dect telefoon of magnetron kan al als stoorzender werken.

Mijn AEXP werkt ook niet optimaal, terwijl er geen muur tussenzit oid. Open huiskamer alleen van bureau naar receiver.

Hoor meer mensen die last hebben van slecht functionerende Airports.

Kasper

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.