13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    wolfs

Airport express

Ik heb een paar vragen over de airport express.
    1. Kan je hem direct op een LAN kabel aansluiten. Zit in een studenten huis en krijg op me kamer direct lan binnen.
    2. Is het draadloos netwerk dat het apparaat maakt wel beveiligd dat niet iedereen er op kan.
    3. Klopt het dat als je de express in het stopcontact steekt bij je stereo , dat je dan zo via Itunes je nummers daar kan afspelen. Heb je niet bij je mac ook een airport express nodig?
    4. Is die lang geleden geupdate of pas.?
    ! alvastbedankt

Bijdrager
    Sumar

1. Kan je hem direct op een LAN kabel aansluiten. Zit in een studenten huis en krijg op me kamer direct lan binnen.

Volgens mij wel.

2. Is het draadloos netwerk dat het apparaat maakt wel beveiligd dat niet iedereen er op kan.

Als je de beveiliging eropzet wel.

3. Klopt het dat als je de express in het stopcontact steekt bij je stereo , dat je dan zo via Itunes je nummers daar kan afspelen. Heb je niet bij je mac ook een airport express nodig?

Je hebt wel een kabel van de Express naar de stereo nodig. Je zet op de Mac draadloos netwerk aan (ingebouwde airport) en zoekt dan verbinding met het netwerk van de Express. Op de Express zet je aan dat die iTunes moet doorgeven en het werkt.

Bijdrager
    wolfs

Oke bedankt, Heb ik nog 1 vraag. Is het ook mogelijk al het geluid van je pc te verzenden. Ik heb namelijk geen speakers bij me macbook en wel in me kamer stereo dus zou die graag gelijk als computer boxen gebruiken. Maar dan moet die ook geluid buiten itunes kunnen verzenden. Dat als ik bijvoorbeeld youtube filmpje kijk ik ook het geluid hoor.

Bijdrager
    iJoost
    Bijdrager
    MacMartino

Airfoil kan wel, maar geeft wel een vertraging. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een lang kabeltje kopen;)

Bijdrager
    Double_UK
    ”MacMartino”

Airfoil kan wel, maar geeft wel een vertraging. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon een lang kabeltje kopen;)

Airfoil heeft nu ook een videoplayer die alles sync houdt (waarschijnlijk door het beeld iets later te tonen).
    Heeft iemand daar al ervaring mee?

Bijdrager
    BenVG

airfoil video player werkt perfect met synchronisatie van het geluid

Bijdrager
    wolfs

oke bedankt, dat airfoil is alleen een betaald programmatje. Opzich niet erg alleen heb geen creditcard en dat soort zaken , dus is er niet 1 die je gewoon zon kan downladen.

Bijdrager
    wolfs

Maar zonder Airfoil is het dus niet mogelijk om geluid van je Browser zoals Youtube en muziek op Hyves door te sturen via de airport express?

Bijdrager
    KarelWillem

Nee. En met Airfoil ook niet eigenlijk. Want je kunt web- (lees: streaming) video niet via de Airfoil Videoplayer sturen.

Bijdrager
    wolfs

en justeport dan?

Bijdrager
    wolfs

Als ik het goed begrijp. Kan ook het programma justeport worden gebruikt. Maar dan met behulp van het programma Mono for Mac OS X. Iemand ervaring met beide programma’s Of klopt wat ik zeg niet…..

Bijdrager
    Pieterr

Wat ik lees over Justeport is het volgende:

Rogue developers

Reversing AirTunes

http://www.macworld.com/article/37395/2004/08/justeport.html

I’ve released JustePort, a tool which lets you stream MPEG4 Apple Lossless files to your AirPort Express.

I’ve released a new version of JustePort. The only new feature is RAW audio support and was contributed by a user. This means you can pipe output from tools like oggdec and faad to JustePort.

Het is dus meer een proof of concept.

Ik denk dat je meer hebt aan AirFoil: http://rogueamoeba.com/airfoil/mac/features.php

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.