15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Ramon

AirPort express

Goedenavond,

Ik ben momenteel opzoek naar een apparaat dat als hotspot kan dienen voor diverse iPads en iPhones. Wij hebben namelijk wifi op de camping aangezien we op vakantie zijn maar via de voucher van skybites kunnen wij maar met 2 apparaten tegelijkertijd inloggen.

Dit is erg vervelend omdat wij met vieren zijn en dat er dus daarom telkens twee niet op het wifi kunnen.

Als ik met de AirPort inlog op het wifi netwerk en met de ipad op de AirPort wat ziet skybites dan? Alleen de AirPort of de AirPort en de ipad? Ik hoop namelijk dat als ik een AirPort express neerzet dat we dan wel met z’n alle op het internet kunnen. Maar daarvoor is het dus belangrijk om te weten of de router alleen de airport express zal zien of ook alles wat op de AirPort inlogt.

Ik heb ook iets gelezen over gastennetwerk via de AirPort kan iemand mij advies geven of dit een aankoop is die wellicht de oplossing voor mijn probleem kan vormen?

Ramon

Bijdrager
    aruba

Ik was in Las Vegas paar maanden terug,hotel had alleen vaste verbinding,snoer in Apple Expres,en had WiFi op mijn kamer,,
    Kom zoveel devices gebruiken als ik wilde,moest wel password van hotel invullen.

Bijdrager
    Ramon

Oke. Maar wij hebben hier geen kabel maar draadloos internet. Het netwerk is open. Zodra je verbinding maakt met de ipad of iPhone word je doorverwezen naar een site waar je de code van de voucher moet invullen. En zodra er twee apparaten op zitten kan het derde apparaat niet meer op die code.

Ramon

Bijdrager
    jv65

Maar daarvoor is het dus belangrijk om te weten of de router alleen de airport express zal zien of ook alles wat op de AirPort inlogt.

De router zal helemaal niets zien. Je kan namelijk een Airport alleen bedraad met een niet Apple router verbinden om het netwerk uit te breiden.
    Wat jij wil gaat dus helaas niet lukken.

Bijdrager
    Ramon

Echt? Op de site van Apple staat je kunt kabels gebruiken maar het in niet noodzakelijk. Dus dat ding kan je niet in het stopcontact steken en verbinden met het draadloze netwerk.

Bijdrager
    belfortmac

@jv65

Kan dus wel, hier bij mij geen probleem.
    In ieder geval een modem-router.

Bijdrager
    jv65

Leg eens uit hoe je dat voor elkaar hebt gekregen.

Bijdrager
    Ramon

@daalhofmac denk je dat ik mijn doel kan bereiken met de AirPort express?

Bijdrager
    belfortmac

Via het Airport configuratie programma krijg je de keuze om met een netwerk te verbinden, of uit te breiden, of een nieuw netwerk aan te maken.

Bijdrager
    Ramon

Ja en ik heb op de site van Apple iets gelezen over een gastnetwerk?

Bijdrager
    RamonV

Je kan een nieuwe netwerk maken of uitbreiden door gebruik te maken van een ander wifi netwerk. Een netwerk welke echter beveiligd is met een voucher etc. kan niet.

Bijdrager
    belfortmac

Ja Oke, hoe dat werkt met een voucher weet ik inderdaad niet!

Bijdrager
    Ramon

Zo moeten wij inloggen:

Bijdrager
    Ramon

Eerst natuurlijk via instellingen een netwerk selecteren.

Bijdrager
    jv65

Kan dus wel, hier bij mij geen probleem.
    In ieder geval een modem-router.

@daalhofmac

Ik zou graag willen weten hoe jij dit hebt gedaan. Apple ondersteunt dit namelijk niet. Althans, niet draadloos.
    Ik weet wel dat je een Airport draadloos kunt koppelen aan een niet Apple modem/router, maar dat is alleen voor AirPlay en PrintService. Airport gaat dan automatisch in Clientmodus.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.