4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    hankie

airport express 5x langzamer dan ethernetkabel

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn airport express icm mijn macbook pro en mijn modem (ZyXEL Prestige 2602H-61). Het probleem ligt hem met name in de snelheid. Als ik mijn mbp direct via de ethernetpoort aansluit op het modem krijg ik na testen de volgende downloadsnelheid:

Haal ik echter de ethernetkabel er uit en meet ik vanaf ce mbp via de airport express (g) dan krijg ik:

Als ik meet vanaf de iPhone via de airport express is het nog dramatischer (rond 25Kbyte/sec)

Ik heb de airport express al een keer hard gereset, maar dat hielp niet. Ik heb geen idee wat ik eventueel op het modem zou moeten aanpassen om de snelheid op gelijk niveau te krijgen. Wellicht moet ik iets instellen op mijn airport express.
    Iemand suggesties? Ik neem aan dat de waardes die ik haal met mijn airport express (ondanks g ipv n) toch echt veel te laag zijn. Het is 5x trager dan met een vaste netwerkverbinding!

Instellingen airport express:

Er moet vast iemand zijn die dit al is tegen gekomen en meteen kan zeggen: ohhh, dan moet je gewoon even…

Groetjes en dank
    Hankie

Bijdrager
    sypie

Toevallig in het draadloze gedeelte (andere) DNS servers ingesteld?

Bijdrager
    –help

Of de airport express niet in bridge modus staan:D ?

Bijdrager
    hankie

Zo uit mijn hoofd staat de express inderdaad niet in de bridge modus. Straks thuis meteen aanpassen. Bn benieuwd of dat het probleem meteen oplost. Thnx!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.