8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dirkalblas

Airport express

goedenmiddag,
    Ik zit er over te denken om een airport express aan te schaffen om zo nog meer van mijn laptop te genieten.
    maar mijn versterker heeft geen optische input, overal waar ik zoek naar de geluidkwaliteit van een ae krijg ik te horen/lezen dat via de optische weg er geen kwaliteit verlies is, maar ik wil het dus juist weten hoe het zit met de analoge weg.
    en is het nogsteeds zo dat je de airportexpress alleen met itunes kan gebruiken? van itunes speelt geen flac en ook zeker niet alle filmformaten af.

graag uw reactie.

Bijdrager
    TheBigZ
    dirkalblas op 05 januari 2013

En is het nog steeds zo dat je de AirPlay alleen met iTunes kan gebruiken?

Nee sinds Mountain Lion is dat niet meer zo.

http://osxdaily.com/2012/08/01/stream-all-mac-system-audio-over-airplay-os-x/

Bijdrager
    TheBigZ
    dirkalblas op 05 januari 2013

iTunes speelt geen flac en ook zeker niet alle filmformaten af.

FLAC kun je omzetten naar ALAC (Apple Lossless). Die codec wordt ook gebruikt om je muziek via AirPlay over te sturen.

Bijdrager
    makasa

Hangt ook nog van de hardware of airplay voor alles werkt of alleen iTunes

Bijdrager
    pim939

houd er wel rekening mee dat als je films kijkt en het geluid via de airport laat lopen dat je dan vertraging in het geluid hebt zitten van ongeveer 1 tot 2 seconden. als je films via itunes afspeelt heb je hier geen last van omdat itunes rekening houd met de vertraging maar safari doet dat bijvoorbeeld niet.

Bijdrager
    dirkalblas

maar dus helaas niemand die iets weet over de kwaliteit van de analoge verbinding?

Bijdrager
    GeertGB

AE heeft ook analoge output. Klinkt prima. Ik luister er al jaren naar. En gebruik enkel lossless.

Bijdrager
    pim939

de analoge verbinding is gewoon prima te doen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.