3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Macian

Airport Express

Ik heb een aantal weken Airport Express gekocht…helemaal top!
    Mijn iBook G4 & mijn PowerMac Dual G4 werken er vlekkenloos op
    Ik heb alleen 1 probleem……..
    Ik maar nog wel eens gebruik van Torrent clients zoals Azureus.
    Daar moet je bepaalde poorten configureren om de optimale verbinding tot stand te krijgen 6881 is een standaard poort.De Bittorent voor OSX maakt gebruik van de poort 6889. dat is dus de zelfde reeks als de poort van Azureus. Waneer ik mijn Airport Express los koppel en de upt kabel van uit mijn adsl modem direct met een van mac verbind onder vind ik geen problemen …perfecte verbinding en hoge download/upload rate. Met Airport Express er tussen komt er geen optimale verbinding tot stand….eerder gezegt slecht of nauwlijks. Voorheen gebruikte ik een draadloze router van Sitecom, daar had ik overigens geen problemen mee (nadat ik zelf de poorten had geconfigureerd). Ik heb zitten denken …welke poort Airport Express gebruikt om een verbing tot stand te maken met mijn adsl modem….ik denk 80. Maar geen van de bovenstaande applicaties kent de poort…of is niet te gebruiken. Weet iemand hoe dit zit, of hoe ik dit zou kunnen configurenen want ik ben helemaal door mijn oplossingen heen hahaha…of weet iemand welke poort Airport Express gebruikt? want ik kan het nergens terug vinden.

Thanks anyway macian

Bijdrager
    Tuffi
    ”Macian”

ik denk 80.

of 427…:| :| :| hoop het voor je, by the way, ben ook vanplan een express te kopen, en ik gebruik ook vergelijkbare clients…

Bijdrager
    WildCard

in de airport admin utility zit een port mapping optie
    voer hier de port in die je open wilt zetten en see if that will work goodluck;)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.