7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    banditeddy

AirPort Express

als je een airport express koopt met airtunes moet die dan ook aan een modem gekoppeld worden

of is de airport express al een verzender en modem ineen? :apple:

Bijdrager
    jps

moet aan modem

Bijdrager
    Nikita

Alleen de Airport Extreme Basisstation schijnt een modem ingebouwd te hebben, en zelfs dat is maar een telefoonlijnmodem. Dus eigelijk is het niets meer dan een router waar je (in het Express geval) speakers en een printer op kan aansluiten. Maar dan wel met het gebruiksgemak van Apple :P

Bijdrager
    banditeddy

dus mijn adsl modem moet aan de AirPort Express en die zend draailoos mijn verbinding door naar mijn imac g5

Bijdrager
    Dbakker

Ja,
    Je sluit je airport express aan aan je adsl modem.
    Zorg ervoor dat dat geen usb modem is maar eentje met een ethernet aansluiting.
    Vervolgens aiport in het stopcontact en vanaf dat moment kun je draadloos internetten.

Succes ermee
    Douwe-Jan:wink:

p.s.
    wanneer je aan je modem een router knoopt kan het zijn dat je ISP even opnieuw wat gegevens van je nodig heeft. Meestal log je even opnieuw in en wordt het mac-adres van je router (airport) met je ISP gecommuniceerd. het kan zijn dat het daarna enige tijd duurt (kwartier tot half uurtje) voordat je ISP de lijn weer aan je vrijgeeft.

Bijdrager
    HSL

airport express is ook een modem, maar alleen als je provider PPPoE ondersteund.
    en de meeste nederlandse providers ondersteunen dit niet.

:)

Bijdrager
    Dbakker
    ”HS-L”

airport express is ook een modem, maar alleen als je provider PPPoE ondersteund.
    en de meeste nederlandse providers ondersteunen dit niet.

:)

Ha, ha,
    Voor de buitenstaander: PPPoE staat voor Point Protocol Point over Ethernet.

Zo kan ik het ook… je noemt je ethernetkaartje dan zeker ook een modem :wink:

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.