17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    friesen

airport express

ben in bezit van een airport express. Ik heb thuis een draadloze internet verbinding met een linksys. Is het ook mogelijk om deze internet verbinding via de airport express te laten verlopen zodat ik mijn i tunes kan afspelen via de versterker en dan tevens gelijk tijdig kan internetten.

Bijdrager
    PietjePuk

Om AirTunes te gebruiken hoeft de Airport niet verbonden te zijn met het internet.

Bijdrager
    appelonia

Je kunt de Airport Express als draadloze client laten aanmelden bij je bestaande draadloze netwerk. Dan kun je vervolgens muzie naar je Airport Express sturen.

Bijdrager
    friesen

Zou u me misschien uit kunnen leggen hoe ik dan de airport express moet aanmelden bij het bestaande netwerk

Bijdrager
    edward00

Ethernet kabel erin pluggen? :P :?

Bijdrager
    macpro

Bij je Airport Express zit een handleiding. Daarin staat precies uitgelegd hoe je deze handeling moet verrichten.

Bijdrager
    friesen

Wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar. Ik kan wel intenetten via linksys, of mijn muziek draadloos versturen naar de airport express, maar ik krijg het niet voor elkaar om en te internetten en tevens de muziek draadloos naar de airport express op te sturen. Ik moet namelijk steeds in de airport een selectie maken tussen of linksys of apple network

Bijdrager
    macpro

Tip: als je je Linksys netwerk beveiligd hebt met controle op MAC adres, dan moet je het MAC adres van de Airport Express ook toevoegen!

Bijdrager
    Erik Joling

En je AirPort Express mag geen IP-adressen uitdelen! Als zowel de linksys als de AE dat doen krijgt je computer twee verschillende adressen; daardoor kan je alleen het een of het ander doen.

Bijdrager
    appelonia

Je hebt nu twee draadloze netwerken, je linksys en je airport express. En je kunt je maar bij 1 van de twee aanmelden dus wat je beschrijft klopt precies. De truuk is om de AE zichzelf als client aan te laten melden bij de linksys, net zoals je laptop of apple zich aanmeldt.

Ben je erin geslaagd om het configuratiemenu van de Airport Express te komen via de bijgeleverde software Airport Hulpprogramma?

Zo ja:

Daar kun je in het eerste tabblad de Wireless Modus instellen. Kies daar voor ‘Verbinden met bestaand draadloos netwerk (wireless client)’

Vervolgens moet je bij de beveiligings-settings de juiste wachtwoorden (wep of wpa) opgeven zodat de AE zich kan aanmelden op je draadloze netwerk.

Zo nee:

Even het boekje erbij pakken en bij het begin beginnen.

Bijdrager
    appelonia
    ”macpro”

Tip: als je je Linksys netwerk beveiligd hebt met controle op MAC adres, dan moet je het MAC adres van de Airport Express ook toevoegen!

Om het nog iets leuker te maken: Je AE heeft twee mac-adressen, 1 van de draadloze verbinding en 1 van de ingebouwde netwerk-poort. Die van de draadloze verbinding (airport) moet je opgeven in je linksys als toegestaan mac-adres (als je mac-adres filtering gebruikt tenminste).

Bijdrager
    friesen

Alvast bedankt voor jullie hulp. Ik ga er morgen mee aan het werk. ik hoop dar het gaat lukken. Laat jullie nog wel weten.

Groet

Bijdrager
    friesen

Heb het airport hulpprogramma gevonden, moet daar allerlei zaken invullen, bij verschillende tapbladen, waar ik geen verstand van heb

Bijdrager
    friesen

Heb het airport hulpprogramma gevonden, moet daar allerlei zaken invullen, bij verschillende tapbladen, waar ik geen verstand van heb

Bijdrager
    appelonia

Volgens mij hoef je alleen in het eerste tabblad te wezen.
    – Draadloze modus: Verbind met bestaand draadloos netwerk
    – Naam van je bestaande draadloze netwerk invullen
    – Onder knop ‘wijzig draadloze beveiliging’ moet je de beveiligingsgegevens van je bestaande draadloze netwerk invullen.

Als je dit invult en de airport herstart dan moet ie gaan verbinden met je draadloze netwerk. Als dat is gelukt dan gaat het lampje continu groen branden.

Als het mislukt blijft ie amber knipperen to sint juttemis. Je kun hem dan ook niet meer bereiken, je moet hem dan helemaal resetten (met balpen het kleine knopje indrukken tot ie heel snel gaat knipperen) en dan opnieuw proberen.

Success

Bijdrager
    friesen

Geweldig het is gelukt. Ik moest wel een keer de airport express resetten, maar daarna is het gelukt.
    Mag ik u hartelijk danken voor de moeite en het advies wat u mij gegeven heeft.

Groet,

Rudolph

Bijdrager
    jurian

Hoelang duurt het bij jou voordat ie contact met je airport zodat je kan internetten. Het lampje brandt bij mij groen en het signaal is sterk, maar ik kan niet direct internetten daar gaat een rijdje overheen, is dit normaal?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.