15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

[OPGELOST] AirPort en Windows

[strike]Ik heb weer eens een probleem.
    Het is als volgt: mijn vader’s nieuwe Windows 7-laptop wil niet verbinden met mijn AirPort netwerk!
    Ik krijg de volgende melding: “Windows is unable to connect to the selected network.”. Eerst lijkt het erop dat hij toch gaat verbinden, maar dan krijg je dus die melding, vlak na het invoeren van het wachtwoord (een WPA2/Persoonlijk wachtwoord). Ik heb al wat instellingen wijzigt op de Extreme, zoals het netwerk type (stond op N-5GHz, nu op 2.4GHz N/B/G-compatibel). Ook heb ik het kanaal nu op 9 gezet ipv. 161. Maar nee hoor, de PC verbindt niet. Op de PC draait Windows 7 Ultimate 64-bit. De AirPort komt uit 2008 dus het is geen dual-band model, met firmware revisie 7.4.2. Ook de WiFi-drivers op de PC zijn up-to-date, en ik heb vanmiddag nog een verse installatie gedaan (om van die meegeleverde troep af te komen), dus er is nog niets geïnstalleerd buiten Office en Safari.

Weet iemand raad? Alle Mac’s verbinden zonder problemen.[/strike]

Oplossing:AP op 2.4GHz N (b/g) gezet, SSID niet meer verborgen, wachtwoord opnieuw ingesteld.

Bijdrager
    Vinhelper

De boel al eens herstart?

Zowel PC als Airport, het kan soms zomaar helpen.

Pak liever nog een kanaal 1 0f 11, die zijn veelgebruikt.

Staat de PC ver van de AIrport?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ja, allebei zijn al eens herstart.
    Kanaal 1 en 11 pak ik liever niet, omdat deze heel erg druk zijn, maar ik ga wel even kijken of dat werkt.
    En nee, de PC staat niet ver van de AirPort, de AirPort staat in de kast beneden, en de PC op de eerste verdieping. Signaal is ook goed, want mijn Mac geeft 5 streepjes, en een RSSI van -69. Naast de AP is die -40.

Bijdrager
    Hansi2124

Is de toegang tot de Airport beveiligd met een MAC-adress of een ander soort beveiliging?

Bijdrager
    Oppie
    Vinhelper op 06 november 2010

Pak liever nog een kanaal 1 of 11, die zijn veelgebruikt.

En waarom zou je die gebruiken? Juist niet, zoals TS ook al noemt.

Probeer eerst eens te kijken of het lukt met alle beveiliging uit, dus geen WPA of WEP wachtwoord, geen MAC adres toegangscontole en geen verborgen SSID. Kijk of het dan wel lukt, en begin dan eens met een WPA ww op te zetten.

Bijdrager
    bouncer

Ik heb Windows 7 Ultimate via bootcamp draaien en een zelfde AE. Geen probleem, gewoon verbinding.

Vraag is of het een AE probleem is of dat het aan Windows ligt. Misschien maar eens een nieuwe netwerkverbinding op de Windows PC opzetten. Kijken wat daar uitkomt.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nu dat je het zegt, het zou inderdaad een AP probleem kunnen zijn. Want als ik de AP op N 5GHz zet, kan ik een keer verbinden, en daarna krigj ik een Time-out op alle Mac’s. Nu dat hij op 2.4GHz N staat werkt alles goed.

Bijdrager
    JJmac

Dat is hier het zelfde, alleen bij 2,4 Mhz en een kanaal van 1 tot en met 11, 12 en 13 werken niet.
    Deze Windows laptop wordt op de slaapkamer gebruikt en werkt perfect met AE.

Bijdrager
    Vinhelper

Pak liever nog een kanaal 1 of 11, die zijn veelgebruikt.

Dat zei ik, zodat de TS ermee kon testen. De veelgebruikte kanalen hebben ook de meeste ondersteuning.:wink:

Maar is het probleem inmiddels opgelost?

@JJmac: In Ghz werkt het echt stukken beter, dan in Mhz. Haha, flauwe grap.:razz:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Nee, niet opgelost. Vanmiddag is er wel een vriend langs geweest met z’n Win 7 PC, en die ging ook niet. Zeker iets met Windows 7.

Bijdrager
    Hansi2124

Heb je de beveiliging er dan eerst afgehaald, zoals werd voorgesteld?

Bijdrager
    Vinhelper

Rommel nog maar eens een beetje met de netwerkinstellingen van Windows 7, omdat die vriend het ook had, lijkt het toch sneller aan Windows te liggen, dan aan de Airport.

Sinds XP zijn de ‘geavanceerde’ instellingen nog complexer geworden, en nog verder weg gestoken achter allerlei instelmenuutjes die weer onder kleine linkjes linksboven zitten.

Succes ermee.:wink:

Bijdrager
    mcvries

Heb je je ssid verborgen?

Staat me iets bij dat win7 daar moeite mee heeft.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Probleem opgelost. Wat ik gedaan heb:

Netwerk type verandert in ‘802.11N (b/g-compatibel) 2.4GHz’, stond op ‘N-only 2.4GHz’. (PC is wel N)
    Kanaal 9 geselecteerd (ik heb voor 9 gekozen omdat er niemand opzat, en omdat kanaal 8 en 10 ook open waren), ipv. 161.
    Wachtwoord totaal verwijderd, zoals aangeraden. Nu verbindt de 7-PC wel.
    WEP-beveiliging aangezet, PC verbindt niet. (ook geprobeerd de sleutel als een HEX-waarde in te geven.)
    WPA-beveiliging aangezet, PC verbindt weer niet. Dus op naar WPA/WPA2. Nu werkt de PC vreemd genoeg wel, want hier stond de AP al op.
    Goed, hij werkt weer. Bedankt voor alle hulp.

@mcvries:
    Ja, meestal heb ik de SSID wel verborgen staan, maar dat had ik al uit gezet voordat ik hier iets poste.

Nu nog een klein AP-gerelateerd vraagje:
    Als ik de AE op ‘N-only, 5GHz’ zet kan ik een keer verbinden, maar als ik de Mac dan laat sluimeren verliest hij de verbinding en geeft de melding dat er een ‘time-out’ was bij het verbinden. Dit gebeurt op alle computers die ik hier heb. Al deze computers kunnen op zowel N als de 5GHz band. Heeft iemand anders dit probleem ook?

Bijdrager
    Oppie
    Vinhelper op 06 november 2010

Dat zei ik, zodat de TS ermee kon testen. De veelgebruikte kanalen hebben ook de meeste ondersteuning.

Waar haal jij toch die onzin elke keer vandaan?!
    Alle kanalen tussen de 1 en 11 zijn goed, want wereldwijd al jaren in gebruik.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.