7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Danim

Airport en KPN Experiabox (Thomson TG789vn)

Tot gisteren had ik de siemens experiabox, doordat ik ben omgezet van ADSL naar VDSL heb ik nu de Thomson TG789vn. Alles werkt, echter WIFI met mijn Macbook Pro (11.83 Ghz intel Core Duo) is zeer traag (af en toe rond de 2mb down) terwijl met de iMac die op zolder staat en de windows laptops van de kinderen (een xp een een vista) de snelheid tussen de 13 en 14mb down is. Met de siemens was de snelheid met alle machines ongeveer gelijk.

Weet iemand of dit aan de combinatie van de MAcbook en de Thomson TG789vn ligt of dat er toch iets aan de hand is met mijn macbook?

Danim

Bijdrager
    Patrick101

Heb zelf ook dat probleem alleen dan met een windows laptop. Ik heb haast geen connectie. Ik heb ook de zelfde router als jou. Maar ik denk dat het met ip’s te maken heeft. Tevens had je geen problemen met je oude router en je macbook dus je macbook is niet kapot. Ik zou even je provider bellen. Heb ik voor het laast ook gedaan en toen kregen we een nieuwe router omdat deze kapot zou zijn. Dus ik zou het gewoon even proberen.

Bijdrager
    p.k

Dit probleem had ik ook. Het probleem zit in de standaardgateway die je computer wil gebruiken.
    De standaardgateway, en ook die van de Siemens experiabox is 192.168.2.1.
    Echter, de Thomson experiabox gebruikt als standaard gateway 192.168.2.254. Het adres van de standaardgateway kan niet via ARP worden omgezet, dit zul je dus handmatig moeten doen.
    Succes!

Bijdrager
    Danim

Het adres van de standaardgateway kan niet via ARP worden omgezet, dit zul je dus handmatig moeten doen.
    Succes!

En waarin moet de gateway worden gewijzigd?

Danim

Bijdrager
    Goodheart

Normaal gesproken krijgt iedere client (draadloos of bedraad) via DHCP automatisch de informatie over standaard gateway en DNS servers. Je zou even bij Netwerkvoorkeuren->Airport->Geavanceerd kunnen kijken welke IP adressen daar staan.

Bijdrager
    mark-a-mac
    Danim op 11 september 2010

En waarin moet de gateway worden gewijzigd?Danim

192.168.2.1
    Maar de TS zou de netwerkinstellingen van z’n MPB eens moeten nakijken, ik denk dat daar iets fout staat ingesteld.

Bijdrager
    Danim

De netwerk instellingen zijn op mijn MacBook en op mijn Imac gelijk en met de laatste heb ik geen prolemen met de Thomson. Ik heb inmiddels de oude Siemens Experia box aan de Thomson gehangen en vervolgens de Macbook draadloos aan de Siemens gekoppeld. En ja, dat gaat goed. Het lijkt er toch op, dat de de airport van mijn macbook niet geheel compatible is met de Thomson. Blijft de vraag, ligt dat aan de Macbook of toch aan de Thomson? Of zie ik toch een instelling over het hoofd?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.