3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    macsiem

Airport en iPod touch

Om door het hele huis een goede ontvangst te hebben met mijn iPod Touch heb ik een 2e Airport Express gekocht (type met n verbinding). Primair aan het modem heb ik een Airport Extreme (ouder type g). Ik heb een WDS netwerkje gemaakt met de Extreme als Primair en de Express als Externe. Het gekke is nu echter dat wanneer ik bij de Extreme (de primaire) zit heb ik met de iPod touch een snelle verbinding (5650 Kbps/sec). Wanneer ik echter de meting doe vlak bij de Express (het nieuwe type n) is de snelheid enorm terug gelopen. Maximaal krijg ik daar 900 Kbps/sec. Je zou dus denken dat de Express niet goed het signaal doorgeeft, maar dat doet hij wel, n.l. wanneer ik de snelheid meet naast de Express met mijn MacBook meet ik wel een goede snelheid, even snel als bij de Extreme. Al met al begrijp ik er niets van wat de oorzaak is dat de iPod geen snelle verbinding maakt bij de Express en wel bij de Extreme. Met de WifiFinder zie je dat wanneer ik naast de Exress zit er wel een sterk signaal wordt uitgezonden, dat kan het dus ook niet zijn.
    Zijn er geleerden die dit kunnen verklaren?

Bijdrager
    macjk

Je ipod heeft alleen G ondersteuning en dan switcht je 2de airport terug naar G inplaats van 2 hierdoor loopt je totale netwerk dus langzamer. Je verkeer loopt draadloos naar de 2de airport (g) en vandaar weer naar de eerste airport(g) en dan weer terug nogal wiedes dat het niet zo snel gaat.

Bijdrager
    macsiem

Begrijp het toch niet helemaal. Vlakbij de airport (g) heb ik een snelheid met de iPod van 5650 Kbps/sec. Deze airport (g) zendt door naar de Airport (n). Daar dit een(n) is zal de snelheid niet afnemen. Hoe kan de iPod dan vlak bij de(n) zo’n grote vertraging tonen en op dezelfde plek bij de(n) mijn Macbook wel de snelheid 5650 Kbps/sec laten zien?

(g )>>>>>>> 5650 Kbps/sec >>>>>>>>(n) >>>>>>>>>>> 5650 Kbps/sec

De (g) is de beperkende factor maar geeft in ieder geval wel 5650 Kbps/sec

Nog andere geleerden aanwezig?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.