7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Macosx

Airport en Ethernet via een hub ?

Hi,

Kan een Airport ook aangesloten worden op Ethernet via een hub ?

Bijdrager
    iFredo

lijkt me wel, zolang er maar iets zinnigs aan de andere kant van die hub hangt?!

Bijdrager
    Pjotr

Niet geprobeerd. Bij een simpel thuisnetwerk, is een router nodig die het ene IP adres (dat de ISP toewijst) dysnamisch verdeeld en de verschillende clienten tot een netwerk maakt. Een hub is daar niet voldoende voor. Eerst een router, vervolgens een (of meerdere) hubs. Aangezien een airpost basestation ook router is, ligt de volgorde voor de hand. Kabel (of ADSL) basestation, hub, mac. In die volgorde.

Heb je een groter netwerk met meerdere routers, wordt het verhaal anders. Dan even meer info.

Bijdrager
    Cyberwolf
    ”Macosx”

Hi,

Kan een Airport ook aangesloten worden op Ethernet via een hub ?

Natuurlijk is dat mogelijk, daarmee kan je je netwerk uitbreiden.
    Ik heb mijn ADSL router/modem in een hub en aan die HUB hangen een paar iMacjes en een AP voor mijn iBook.

Cyberwolf

Bijdrager
    Antoon

ik heb ook zo’n configuratie als Cyberwolf maar kan toch niet communiceren tussen iBook en de andere aan het Hubje???

Bijdrager
    joaquin

Het hangt er misschien vanaf wat je wil? Ik heb ook zo’n configuratie. Het Airport base station is daarin een zogenaamde “bridge”, het verbindt namelijk twee delen van het zelfde subnet (vast en draadloos) als het goed is opgezet. Je zou kunnen proberen of wat simpele dingen werken om te kijken of het netwerk doet wat je wil. Als je de terminal weet te vinden en wat van ethernet weet kun je beginnen met het “ping” commando (ping je netwerk adres, bv 192.168.0.0 en alle apparaten op je netwerk zouden antwoord moeten geven mits dat niet uitgezet is, minimaal het AP station moet dus antwoord geven).
    Maar een AP station kan veel en je zou het verkeerd kunnen installeren, zeker als je zo’n alleskunner van een ADSL-modem/router hebt …

Bijdrager
    thd

heeft wat moeite en tijd gekost, maar hier werkt nu alles.
    configuratie: Draytek 2200E router, Airport Extreme, Farallon hub met HP ethernet laserprinter/G4, iMac via de hub en Powerbook 15″ via airport.
    verbinding als volgt: adsl signaal naar de router, vanaf de router direct naar de hub met de oude instellingen. vanaf de router ook naar de airport (wan-poort). Let erop dat je in het airport hulpprogramma de instelling “ip-nrs uitdelen” NIET aanvinkt.
    voila.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.