10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Jesper

Airport en Airport Extreme

Jo lui,

Ik zie hier op de Apple Store, dat de Powerbooks en iBooks uitgerust kunnen worden met Aiport Extreme. Betekent dit ook meteen dat het oude airport kaartje er niet meer in past? En zo ja, wat is het belangrijkste verschil tussen Airport en Airport Extreme?

Thx:)

Bijdrager
    Jesper

Niemand die het weet?

Bijdrager
    iFredo

een Airport Extreme kaartje is kleiner dan een “gewoon” Airport kaartje, de oude passen dus waarschijnlijk niet in een PB of iBook G4. Het verschil zit hem in de snelheid. Airport Extreme is bijna 5x sneller dan het oude Airport.

Bijdrager
    Jesper

Maar dat heeft verder toch geen invloed op de snelheid van het kunnen internetten?

Bijdrager
    iFredo

nee, een beetje ADSL lijn kan zo’n 2 Mbps aan, het oude Airport gaat tot 11 Mbps, en Extreme tot 54 Mbps. Je zult dus met tijdens het internetten niks merken, alleen met file transfer over een netwerk. Dan is de Extreme variant sneller!

Bijdrager
    Paul

Oja, kun je dan wel een Ibook met een ‘oude’ Airport laten communiceren met een Extreme Base? En ook een pc notebook? Ik heb nl. net Extreme base gekocht maar heb ook nog een ibook en een notebook. Die zouden dus beiden op draadloos internet moeten.

Greetz,

Paul

Bijdrager
    iFredo

JA, een Extreme base is “backward compatible”! Je notebook doet het als ie 802.11b of 802.11g compatible is.

http://www.apple.com/nl/airport/specs.html

Bijdrager
    DESMEV

Hou wel rekening met het feit dat als je extreme componenten met “niet-extreem” combineert je nooit de hoogste snelheid kan halen. Zelfs met de combi van bv. 3 Mac’s waarvan 1 met oude kaart kunnen de twee Mac’s met een extreme kaart slechts op 11 Mbs communiceren. Ook al is het Basestation een extreme variant.

Bijdrager
    macpro
    ”MGFotostudio”

Hou wel rekening met het feit dat als je extreme componenten met “niet-extreem” combineert je nooit de hoogste snelheid kan halen. Zelfs met de combi van bv. 3 Mac’s waarvan 1 met oude kaart kunnen de twee Mac’s met een extreme kaart slechts op 11 Mbs communiceren. Ook al is het Basestation een extreme variant.

Dit klopt niet.
    De extreme Mac’s werken toch op 54 MBps, ook al zet je “oude” Macs in het netwerk erbij.

Zie dit artikel van Apple.

Bijdrager
    DESMEV

Nou moe.
    Ik heb toch van diverse kanten gehoord en gelezen dat dat wel terugvalt. Ik zal eens opzoeken waar dat ook al weer stond. Maar ik hoop tuurlijk wel dat je gelijk hebt en ga er ook vanuit gezien het stukje van Apple.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.